DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2666

Title: กลยุทธ์การตลาดเชิงสัมพันธภาพที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการกำจัดแมลง ของบริษัท แคร์พลัส จำกัด
Other Titles: Relationship Marketing Strategy that influences the Decision to use the Products and Services of Careplus Co., Ltd.
Authors: นันท์นภัส หาญตระกูล
Keywords: การตลาดเชิงสัมพันธภาพ
การตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการ
กำจัดแมลง
บริษัท แคร์พลัส จำกัด
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึง 1) ความคิดเห็นที่มีต่อกลยุทธ์การตลาดเชิงสัมพันธภาพ (RM) ของลูกค้าในบริษัท แคร์พลัส จำกัด ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) เพื่อวิเคราะห์ถึงการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการของลูกค้าในบริษัท แคร์พลัส จำกัด ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ 3) เพื่อศึกษาความมีอิทธิพลระหว่างกลยุทธ์การตลาดเชิงสัมพันธภาพและการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการของลูกค้าที่เลือกใช้บริการบริษัท แคร์พลัส จำกัด ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลกลุ่มตัวอย่างจากลูกค้าที่ใช้บริการกำจัดแมลงบริษัท แคร์พลัส จำกัด เป็นเพศชายและหญิง ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล มีอายุตั้งแต่ 26 ปีขึ้นไป จำนวน 80 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.926 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงเส้นแบบพหุคูณ (Multiple Linear Regression) ผลการวิจัยพบว่า การตลาดเชิงสัมพันธภาพโดยรวมและการตลาดเชิงสัมพันธภาพกับพันธมิตรทางธุรกิจส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ผลิตภัณฑ์และบริการกำจัดแมลงของบริษัท แคร์พลัส จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 แต่การตลาดเชิงสัมพันธภาพกับพนักงานและการตลาดเชิงสัมพันธภาพกับลูกค้าไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการกำจัดแมลงของบริษัท แคร์พลัส จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The objectives of this research to study the 1) Feedback to the Relationship Marketing Strategy of the customers of Careplus Co., Ltd. that live in the Bangkok Metropolitan Area. 2) To analyze the decision to use the products and services of Careplus Co., Ltd. that live in the Bangkok Metropolitan Area. and 3) To study the influence between the Relationship Marketing Strategy and the decision to use the products and services of Careplus Co., Ltd. that live in the Bangkok Metropolitan Area. By using the close-ended questionnaires was used to collect data from customers who use pest control service of Careplus Co., Ltd. to be male and female living in Bangkok Metropolitan area is from the age of 26 years. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.926 from 80 participants contributions. Statistic methods used to analyze in the study are descriptive statistics and inferential statistics. The descriptive statistics include Percentage, Arithmetic, and Standard deviation. On the other hand, the inferential statistics will include regression analysis method to analyze simple regression model. Research has found that Relationship Marketing overall and Relationship Marketing with business partners affect the decision to use the product and the pest control service of Careplus Co., Ltd. in the statistical significance level of 0.05. But the Relationship Marketing with employees and Relationship Marketing with the customer does not affect the decision to use the product and the pest control service of Careplus Co., Ltd. in the statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การตลาด
การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า
ยาฆ่าแมลง
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2666
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nunnapat_harn.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback