DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2662

Title: แผนธุรกิจร้านของเล่นไม้สำหรับเด็กปฐมวัย 3-5 ปี
Other Titles: Business Plan for Wooden Toy Business for 3-to-5-year-old
Authors: สมใจ ศุพุทธมงคล
Keywords: แผนธุรกิจ
ของเล่นไม้
เด็กปฐมวัย 3-5 ปี
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายของธุรกิจให้มีความชัดเจนและกำหนดกรอบแนวความคิดเพื่อให้ธุรกิจสามารถวางแผนดำเนินงาน แนวทางในการขยายตลาดให้กว้างขึ้น โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน และปัจจัยแวดล้อมภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ และที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งขันทางธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการจัดทำกลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์ดึงจุดเด่นของร้าน และแก้ไขจุดอ่อนซึ่งมีความสอดคล้องกับจุดประสงค์ที่วางไว้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจของเล่นไม้สำหรับเด็กปฐมวัย 3-5ปี โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อสินค้าของเล่น โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ในการสำรวจจากการแจกแบบสอบถามจำนวน 218 ชุด และการศึกษาเชิงคุณภาพ เป็นการสัมภาษณ์ลูกค้าภายในร้านเอสโฟร์ดีกรุ๊ป 4 คน ครูปฐมวัย 2 คน พบว่า การพฤติกรรมการเลือกซื้อของเล่น โดยวัสดุที่ทำมาจากไม้มีความน่าสนใจต่อการเสริมพัฒนาการของเด็กในช่วงปฐมวัยเพื่อเป็นการกระตุ้นทักษะของเด็ก ส่วนปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกซื้อของเล่นไม้ จะเน้นเรื่องความสะอาดปลอดภัยเป็นสำคัญ ส่วนในระดับกลางนั้นจะเป็นทางด้านราคา นอกจากนี้ยังพบว่ามูลค่าปัจจุบัน (NPV) และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) มีค่าเป็นบวก มีอัตราผลตอบแทนของโครงการที่ 55% สามารถคืนทุนในระยะเวลา 2ปี 4 เดือน
This business plan is created to clarify the goal and business framework in order to expand the market by analyzing the business overview, internal factors, and external factors. Also, competitive condition, source of competition, market competitors, current status, and competitive advantages are analyzed to launch a strategy plan that will highlight the strengths and eliminate the weaknesses of the business as stated in the objectives. The business plan is created for a wooden toy business for 3-to-5-year-old children to study factors affecting the decision-making process of the purchase. This study is a qualitative research through the distribution of 218 questionnaires and a qualitative research through six customers of S4D Group including two kindergarten teachers. The result indicates that the wooden toys have positive effects on purchasing behaviors as they provide interesting stimulants for children's skill development. The most significant attributes influencing the purchase is hygienic safety and price respectively. It is also found that the net present value and internal rate of return is positive with profit margin rate at 55% taking two years and four months to pay back.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
เด็ก
ของเล่นไม้
พัฒนาการของเด็ก
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2662
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
somjai.suph.pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback