DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2650
|
Title: | แผนธุรกิจนวดแผนไทย สปา ร้าน Lanna Thai Massage & Spa |
Other Titles: | Business Plan for Lanna Thai Massage & Spa |
Authors: | ณัฎฐกานต์ ศรีษะเกตุ |
Keywords: | แผนธุรกิจ ปัจจัยที่มีส่วนสำคัญในการให้บริการ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านสถานที่ตั้ง ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาค้นคว้าด้วยตนเอง เรื่องแผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่ธุรกิจนวดแผนไทย สปา
ร้าน Lanna Thai Massage & Spa นี้ มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาสภาพแวดล้อมภายในองค์กร
รูปแบบการบริหารจัดการกลยุทธ์ธุรกิจและกลยุทธ์การตลาดของสถานบริการนวดแผนไทย Lanna
Thai Massage & Spa 2) เพื่อศึกษาวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกที่ส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจ
บริการนวดแผนไทย และ 3) เพื่อกำหนดกลยุทธ์ธุรกิจและกลยุทธ์การตลาดที่มีประสิทธิภาพต่อ
สถานที่บริการนวดแผนไทย Lanna Thai Massage & Spa โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือใน
การเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์ค
กับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 200 คน ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีส่วนสำคัญในการให้บริการอยู่ในระดับ
มาก มีค่าเฉลี่ย 3.89 ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ย 3.85 ปัจจัยด้านราคา
ภาพรวมอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ย 3.91 ปัจจัยด้านสถานที่ตั้ง ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก 3.88 และ
ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก 3.76 This independent study titled Business Plan for Creating New Business: Lanna
Thai Massage & Spa aimed to; 1) investigate environment within organization,
business management strategies and marketing strategies of Lanna Thai Massage &
Spa; 2) analyze external environment that affected Thai massage business
management and; and 3) formulate effective business strategies and marketing
strategies for Lanna Thai Massage & Spa. Questionnaires were used to collect data
from 200 people. The validity and the reliability of the questionnaires were tested by
Cronbach’s Alpha. According to the results, the factors were rated as follows. The
service provision was rated at a high level with the average of 3.89. The factor about
product was rated at a high level with the average of 3.85. The factor about price
was rated at a high level with the average of 3.91. The factor about place was rated
at a high level with the average of 3.88. The factor about promotion was rated at a
high level with the average of 3.76. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการธุรกิจ ธุรกิจสปา |
Advisor(s): | สุชาติ ไตรภพสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2650 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|