DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2612

Title: การเปิดรับสื่อที่ส่งผลต่อความพึงพอใจสินค้าแบรนด์เนมมือสอง ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Exposure affecting satisfaction brand-name products used by consumers in Bangkok
Authors: เวียรธิศ พฤฒศิลป์
Keywords: สื่อโฆษณาพฤติกรรม
สินค้าแบรนด์เนมมือสอง
ผู้บริโภค
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้เป็นการศึกษาด้านการวิเคราะห์พฤติกรรมการเปิดรับสื่อโฆษณาปัจจัยและพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสองของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งการศึกษาค้นคว้านี้ประกอบด้วยสาระและแนวคิดที่เกี่ยวกับค่านิยมในสังคมปัจจุบันที่สื่อได้นำเสนอการศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคสินค้าแบรนด์เนมมือสองปัจจัยและสภาพแวดล้อมที่ผู้บริโภคใช้ในการสร้างความเป็นตัวตนและนำแนวคิดของสื่อมาใช้ในการอยากเป็นเจ้าของและตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสอง ดังนั้นการศึกษาเรื่องดังกล่าวเป็นการศึกษาความต้องการบริโภคและการตัดสินใจบริโภคสินค้าแบรนด์เนมมือสองความต้องการตามค่านิยมของสังคมไทยมุ่งเน้นศึกษาพฤติกรรมเป็นบริบทประกอบในการตัดสินใจของผู้บริโภคสินค้าแบรนด์เนมมือสองจากกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยวิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างและปริมาณตัวอย่างใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Convenience Sampling) เก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคสินค้าแบรนด์เนมมือสองกลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้มีจำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามปลายเปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากร้านแบรนด์เนมมือสองในเขตกรุงเทพมหานคร
The researchers in this study analyzed the exposure to advertising and behavioral factors, the decision to buy second hand brand-name products used by consumers in Bangkok. The study includes anecdotes and ideas about values in today's society where the media has to offer. The study consumer behavior, second hand brand-name products for sale. Factors and conditions that consumers use to create the identity and the concept of media used to want to own and purchase brand-name equipment. Thus, the study said to study consumer demand and the consumer brand name equipment. According to social values Thailand. Focus on behavior in the context of the brand-name consumer products for sale. The samples used in the research. How to choose a sample and sample volume Convenience sampling method (Convenience Sampling) collect data from consumer brands were used in this research were 400 open-ended questionnaires to collect data from brand-name equipment. In Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): อริชัย อรรคอุดม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2612
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wiarthis_purt.pdf5.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback