DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2563

Title: แผนธุรกิจร้านบางปลาเพ็ทช็อป
Other Titles: Business Plan for Bangpla Petshop
Authors: วิรัตน์ สีสาม
Keywords: แผนธุรกิจ
ความพึงพอใจ
สัตว์เลี้ยง
ธุรกิจเพ็ทช็อป
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แนวโน้มธุรกิจเกี่ยวกับสัตว์เลี้ยงในช่วง 2–3 ปีที่ผ่านมาเติบโตขึ้นอย่างรวดเร็ว ไม่ว่าจะเป็น อาหาร ของใช้ โรงพยาบาลสัตว์ สถานที่ให้บริการต่าง ๆ เกี่ยวกับสัตว์เลี้ยง ในปัจจุบันและอนาคต ข้างหน้าการดำเนินชีวิตของผู้คนมีรูปแบบที่เปลี่ยนไปจากครอบครัวใหญ่สู่ครอบครัวเล็ก การมีบุตร น้อยลง การทำงานต่างถิ่น ปัจจัยเหล่านี้จึงส่งผลให้คนหันมาเลี้ยงสัตว์เลี้ยงเป็นเพื่อแก้เหงาแทน อีกทั้งรูปแบบการเลี้ยงสัตว์จากอดีตจนปัจจุบันก็เปลี่ยนแปลงไปด้วยเช่นกัน จากเลี้ยงเพื่อใช้งาน เฝ้าบ้าน ดูแลของมีค่า เลี้ยงเพื่อเป็นนักล่า เป็นต้น แต่ปัจจุบันไม่จากเลี้ยงแค่รัก เป็นรักและผูกพัน ผู้ผลิตสินค้าจึงเล็งเห็นโอกาสในธุรกิจที่ผลิตออกมาตอบสนองความต้องการของผู้ที่เป็นเจ้าของเพื่อ สัตว์เลี้ยงอันเป็นที่รักของเขา โดยส่งผ่านตัวแทนจำหน่ายตามช่องทางต่าง ๆ Petshop เป็นช่องทาง หนึ่งที่ใกล้ชิดกับผู้บริโภคมากที่สุด การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาถึงธุรกิจร้าน Petshop ในปัจจุบัน กำลังเป็นที่นิยมอย่างมาก เพื่อศึกษาถึงส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความต้องการของลูกค้า ความพึงพอใจต่อการเลือกซื้อสินค้าในร้านเพ็ทช็อป และแนวทางในการสร้างธุรกิจร้านจำหน่าย อาหารและอุปกรณ์สัตว์เลี้ยง โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ โดยการทดสอบความน่าเชื่อถือด้วย วิธีการแจกแบบสอบถามกับกลุ่มเป้าหมายทางการตลาด จำนวน 400 คน โดยผลการวิเคราะห์ข้อมูล ทางสถิติพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ให้ความสำคัญในเรื่องของการบริการให้คำแนะนำมากที่สุด รองลงมา ในด้านตัวเลือกของสินค้า ราคา ทำเลที่ตั้ง นอกจากนี้ยังพบว่า ช่องทางการจำหน่ายแบบส่งสินค้า รวมถึงการชำระเงินในรูปแบบต่าง ๆ เป็นอีกหนึ่งปัจจัยที่ผู้บริโภคส่วนใหญ่เลือกซื้อสินค้า
The tendency of pet business, food, appliances, and animal hospital, during the recent 2–3 years has grown rapidly. In the present and the future, the living of people will change from macro family to micro family, fewer children and work in a foreign location. With these factors, people prefer pets to be their friend. Moreover, the type of raising a pet from the past to the present has also changed, from the house’s guard, taking care precious treasures or raised as the hunter, the today people pet them as a family member, giving affection and bond. The manufacturers see the opportunity so they produce products to respond the demands of the pet owners, having the agents selling products. The pet shop is another channel to contact the consumers. This business plan purposed to study Pet Shop business in this present day which has been popular, study the marketing mix that affects the customers’ demand, their satisfaction to purchase products and study the pathway in building the pet shop business. This is a quantitative research, using the questionnaires as the data collection tool with 400 samples. According to the study, most users firstly give importance to the consultant service; secondary are products, price, and location. Furthermore, the channel of product delivery and payment types are the other factors that the consumers decide to purchase the product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2563
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wirat_sees.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback