DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2494

Title: แผนธุรกิจสถาบันพัฒนาบุคลิกภาพด้านการแต่งกาย
Other Titles: Business plan for personality dress up institute
Authors: ชัชรวีย์ เจริญสุข
Keywords: พัฒนาบุคลิกภาพ
การแต่งกาย
ความมั่นใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แนวคิดของการก่อตั้งกิจการเพื่อพัฒนาบุคลิกภาพทางด้านการแต่งกายผู้บริหารได้เล็งเห็นถึงความสำคัญของบุคลิกภาพในส่วนนี้ จึงมีแนวคิดรึเริ่มก่อตั้งสถาบัน Professional Personality Institution เพื่อสร้างความมั่นใจและบุคลิกที่ดีเพิ่มขึ้นสำหรับผู้เข้าอบรม ลักษณะของการให้บริการทางสถาบันสอนการแต่งกายเพื่อพัฒนาบุคลิกภาพ Professional Personality Institution ได้มีการเปิดสอน 2 แบบคือ 1) Individual Program (สอนแบบรายบุคคล) 2) Corporate Program (สอนแบบกลุ่ม) ซึ่งระยะเวลาการเรียนจะเรียนสองวันต่อสัปดาห์คือวันเสาร์และวันอาทิตย์เป็นระยะเวลา 3 เดือน ทั้งนี้ทางสถาบันยังมีบริการ Personal Shopper เป็นบริการออกไปช่วยซื้อของตามสถานที่ต่าง ๆ โดยมีการให้บริการสองแบบ คือ 1) สไตล์ลิสต์มืออาชีพ เริ่มต้นที่ชั่วโมงละ 4,000 บาท 2) สไตล์ลิสฝึกหัดชั่วโมงละ 2000 บาท โอกาสทางการตลาด การหันมาใส่ใจรูปลักษณ์ภายนอกของคนไทยกำลังได้รับความนิยม เพราะเปรียบเสมือนใบเบิกทางสู่ความสำเร็จหลาย ๆ ด้าน ผู้บริหารของสถานบันพัฒนาบุคลิกภาพด้านการแต่งกายจึงเล็งเห็นถึงโอกาสทางธุรกิจ และเน้นเจาะกลุ่มผู้ที่สนใจที่จะพัฒนาบุคลิกภาพตนเองไม่จำกัดอายุ สถาบันมีกลยุทธ์ทางการตลาด เป็นการให้บริการโดยใช้สื่อการสอนที่ทันสมัย และวิทยากรเฉพาะทางด้านแฟชั่นและบุคลิกภาพโดยตรง และมีให้ผู้เข้ารับบริการเลือกการเข้าเรียนได้หลากหลายไม่ว่านะเป็นการเรียนแบบรายบุคคล และการเรียนแบบกลุ่มที่สามารถสื่อสารกันได้ด้วยดีและยังมีการจำลองสถานการณ์ในการลองการเลือกการแต่งกายไปยังโอกาสต่าง ๆ ด้วย
The concept of establishing a business to develop a personality in the dress code, the executive recognizes the importance of personality in this section. The idea was to institute a Professional personality institution to increase the confidence and good personality for the participants. Characteristics of teaching services for personality development Professional personality institution has three types of teaching: 1) Individual Program 2) Corporate Program. Two days a week is Saturday and Sunday for a period of 3 months. The institute also has a Personal Shopper service. It is available to help shoppers by location. There are two types of services. 1) Professional stylist Start at 4,000 baht per hour. 2) Practice style. 2000 baht per hour. Marketing opportunities the attention to the appearance of the Thai people are gaining popularity. Because it is the ticket to many successes. The executives of the Dress up Personality Center recognize the business opportunity. And focus on those who are interested in developing their own personality, not limited to age. The Institute has a marketing strategy. It is provided by modern teaching materials. And a personalized fashion and personality specialist. And there are a variety of options for students to choose from. And group learning can communicate well and there are simulations on how to choose the right dress for the occasion.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2494
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chatravee_jaro.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback