DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2489

Title: คุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการองค์การคลังสินค้า
Other Titles: The Impact of Service Quality on Consumer’s decision to Use the Service offered by Public Warehouse Organization
Authors: นิตยา คำสวนจิก
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
การตัดสินใจใช้บริการ
องค์การคลังสินค้า
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง “คุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการองค์การคลังสินค้า” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นของผู้ประกอบการโรงสีและผู้ประกอบการลานมันเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการขององค์การคลังสินค้า และคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการองค์การคลังสินค้าของผู้ประกอบการโรงสีและผู้ประกอบการลานมันโดยกลุ่มตัวย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยในครั้งนี้คือผู้ประกอบการโรงสี และผู้ประกอบการลานมัน ที่มาใช้บริการองค์การคลังสินค้าจำนวน 276 คน โดยเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือแบบสอบถาม และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่ายและการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ จากการวิจัยพบว่าผู้ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานภาพสมรส กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นผู้ประการโรงสี ส่วนใหญ่เป็นผู้จัดจำหน่ายส่ง อายุของบริษัท 5-10 ปี ทุนจดทะเบียนบริษัท 5-50 ล้านยอดขาย/รายได้ปีล่าสุดของบริษัท (2558) 101-200 ล้านบาท จำนวนพนักงาน 101-200 คน โดยเลือกใช้บริการองค์การคลังสินค้า 1-2 ครั้ง/เดือน ส่วนใหญ่รับหลักประกันสัญญา ช่วงเวลา เวลา 9.00-11.00 น. หน่วยงานที่เลือกใช้บริการ คือ ส่วนงานการเงิน แหล่งข้อมูลที่ตัดสินใจเลือกใช้บริการองค์การคลังสินค้า ส่วนใหญ่ทางเว็บไซด์ จากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการ ได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือ และด้านความเห็นอกเห็นใจส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการองค์การคลังสินค้า ส่วนปัจจัยเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการด้านอื่นๆ ได้แก่ ด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการ ด้านการตอบสนองลูกค้า และด้านการให้ความมั่นใจแก่ลูกค้า ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขององค์การคลังสินค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The research entitled “The Impact of Service Quality on Consumer’s decision to Use the Service offered by Public Warehouse Organization”, aims to study the feedback from mill and cassava entrepreneurs, regarding the service quality of Public Warehouse Organization which impacts their decisions to use the service.The sample for this research includes 276 mill and cassava entrepreneurs, The tool for data collection is a questionnaire and the statistical tools used for data analysis are frequency, percentage, average, standard deviation, Pearson’s correlation, simple regression, and multiple regression analysis. The study found that most respondents were males, with Bachelor’s degrees and married. The majority of the respondents were mill wholesaler and cassava entrepreneurs whose companies have been established for about 5 – 10 years, with capital investment of 5 – 50 million baht and latest revenue (2015) is about 101 – 200 million baht. The average number of staff is roughly around 101 – 200 people. Majority of the respondents have used the services from Public Warehouse Organization 1 – 2 times/month with collateral agreement from 9.00 – 11.00 a.m. The unit where most respondents have used the service is financial services unit. The respondents obtain the information about Public Warehouse Organization mostly from the website. The hypothesis testing results found that service quality components including reliability and empathy impact the decision to use the service offered by Public Warehouse Organization. Other service quality components including tangibility, responsiveness and assurance do not impact the decision to use the service offered by Public Warehouse Organization, with a statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2489
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nittaya.cham.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback