DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2343

Title: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางพอกหน้า และบำรุงผิวหน้า “โอเวอร์ไนท์ รีคัพเวอรี่ มาส์ค”
Other Titles: Business Plan for “Overnight Recovery Mark” Facial Mark and Facial Skin Treatment Products
Authors: จิตติกานต์ แก้วงาม
Keywords: การส่งเสริมการตลาด
ผลิตภัณฑ์
ช่องทางการจำหน่าย
ปัจจัยความเสี่ยง
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางพอกหน้าและบำรุงผิวหน้า “OSIE MASK” ซึ่งเป็นธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการวิจัยเขิงสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคล จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบ Convenience Sampling สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์พบว่าผลิตภัณฑ์ครีมมาส์คหน้า “OSIE MASK” เนื้อครีมเมื่อใช้แล้วใบหน้ารู้สึกมีความซุ่มชื่น ตัวผลิตภัณฑ์ที่ปราศจากสารเคมีที่เป็นอันตราย และผลิตภัณฑ์ได้รับการยอมรับจากองค์กรอาหารและยา สำหรับผลการวิจัยที่ได้สอบถามผู้คนส่วนใหญ่นั้นมีความพึงพอใจต่อครีมมาส์คหน้า “OSIE MASK” ทั้งด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมทางการตลาด สภาพการแข่งขันของธุรกิจสูง คู่แข่งขันหลักที่สำคัญ คือผลิตภัณฑ์มาส์คหน้าต่าง ๆ ที่มีจำหน่ายในเว็บไซต์, Shop Online และ Modern Trade เมื่อเปรียบเทียบกับคู่แข่งขัน พบว่า ตำแหน่งของธุรกิจในตลาดยังไม่มีความโดดเด่นมากเท่ากับคู่แข่งขันรายอื่นซึ่งตัวสินค้าได้มีการวางจำหน่ายใน Modern Trade สามารถหาซื้อได้ง่ายทั่วประเทศโดยที่ผู้บริโภคไม่ต้องเสียเวลาในการหาซื้อนอกจากนี้ยังมีคู่แข่งขันทางอ้อมที่สินค้าสามารถใช้ทดแทนกันได้จากการหาซื้อใช้ทั่วไปตามท้องตลาดและการใช้วิธีมาส์คหน้าด้วยธรรมชาติจากการวัสดุภายในบ้านไม่ว่าจะเป็นผัก ผลไม้ น้ำผึ้ง ฯลฯ อย่างไรก็ตามธุรกิจยังมีข้อได้เปรียบในด้านราคาที่สมเหตุสมผลเหมาะแก่การซื้อมาใช้ จากผลการวิเคราะห์ข้อมูล ธุรกิจได้นำกลยุทธ์ Marketing Mix หรือ 4Ps ด้านการส่งเสริมการตลาดเพื่อให้ผู้บริโภคเกิดความต้องการจากการใช้สื่อประชาสัมพันธ์ต่างๆไม่ว่าจะเป็นสื่อออนไลน์การรีวิวทดลองใช้ เป็นการสร้างแรงจูงใจให้กับผู้บริโภคเกิดความต้องการที่อยากจะใช้ บริษัท ทวิน ไฟว์ 2555 จำกัด ได้นำเงินมาลงทุนในส่วนของบริษัท 3 ล้านบาท โดยเป็นทุนของตัวเอง โดยมีมูลค่าปัจจุบัน NPV เท่ากับ 114,760 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน IRR เท่ากับ 74.28% การลงทุนของกิจการจะได้ระยะเวลาคืนทุน 1.96 ปี หรือ 1 ปี 11 เดือน ของการลงทุน
This business plan was written for the facial mark and facial skin treatment products, branded OSIE Mark, which was the new business. Techniques and methods in writing this business plan was business environmental factors analysis, competitive analysis and survey research, using questionnaires with sample size of 400 peoples. The sampling method was Convenience Sampling and basic analyzed statistics were percentage, arithmetic mean and standard deviation. The results of analysis pointed out that when using the product, cream of the “OSIE MASK” facial mark product brings moisture to a face. Besides, there is no harmful chemical in the product ingredients and the product has been accepted by the food and drug administration of Thailand. The results of the survey research indicated that most of the questionnaire participants were satisfied with the “OSIE Mark” facial mark product in the aspect of product, price, channel of distribution and promotion. In addition, the business competitive environment found that the major competitors were facial mark products which were distributed on websites, such as, Shop online and Modern Trade. The position of the OSIE MARK in the market was not outstanding, compared to its competitors, which distributes in Modern Trade that consumer can easily find products nationwide. Moreover, indirect competitors were products that could be easily found as substitute products to OSIE MARK in the market and homemade facial marks, which were made from vegetable, honey and fruit. In fact, “OSIE MASK” had a benefit over its competitors because of reasonable price. The data analysis indicated that Marketing Mix or 4Ps strategy (Promotion) was used in this business. The business used media, such as, online media, product review, in order to persuade and motivate consumers to use the product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2343
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jittikarn_keaw.pdf3.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback