DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2237

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านระบบ QR Code ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence factors for customer decision making by QR code using in Bangkok
Authors: นภัสวันต์ ชมภูนุช
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
การยอมรับนวัตกรรมและเทคโนโลยี
ระบบ QR Code
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยากรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติของผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านระบบ QR Code ของผู้บริโภคว่าเป็นไปในทิศทางใด และปัจจัยใดบ้างที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านระบบ QR Code ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร มีผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความความน่าเชื่อถือ ด้วยวิธีของครอบบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.925 และแจกให้กับประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การใช้สถิติการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ พบว่า จำนวนผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 21 - 30 ปี มีสถานภาพโสด มีระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือนระดับ 10,001 - 20,000 บาท เหตุผลในการเลือกใช้บริการเพราะความสะดวกในการใช้บริการ และการใช้สถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยวิธีวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านระบบ QR Code ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 และปัจจัยการยอมรับนวัตกรรมและเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านระบบ QR Code ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The research objective concerned about customer attitude and thinking for decision making to buy online product by QR Code that included the way of customer selecting direction. Learning with the factors of consumers choose QR Code using in Bangkok that effected to all those employees working. Nevertheless, the researcher has questionnaire paper and testing as raw material for data collection. There are 30 Cronbach's alpha testers as the best of trustful person with average point as 0.925. Also, the questionnaires distributed to 420 people in Bangkok area. There are two kinds of statistics way. Firstly, Descriptive statistics included percentage average and standard deviation. Secondly, inferential statistics such as multiple linear regression analysis show the most of questionnaire answers are women with the age between 21-30 years old. They are single, bachelor degree and employee. Their income about 10,001-20,000 bath. On the other hand, the reason why customers use this way is convenience and inferential statistics determine show as marketing strategy (4P) also effect to decision making by QR Code using in Bangkok with 0.05. Innovation and technology acceptance factor caused consumer decision making in part of QR Code using in Bangkok with statistic result is 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2237
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
napasawan.phom.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback