DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2182

Title: พฤติกรรมการใช้ Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card ของผู้ถือบัตรเครดิต ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการ
Other Titles: Usage behaviors of Bangkok Bank credit card fanpage card holders that influence decisions of products and services
Authors: วรัชญา โคตรพัฒน์
Keywords: การตัดสินใจ
ธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน)
ผู้ถือบัตรเครดิต
เฟสบุ๊คแฟนเพจ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้ Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card ของผู้ถือบัตรเครดิตที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการ ซึ่งใช้กลุ่มตัวอย่างที่ ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือสมาชิก Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card ของธนาคาร กรุงเทพ จำนวน 400 คน และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยใช้สถิติ ต่างๆ ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ความถี่ ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่า t-test ค่าความแปรปรวน ทางเดียว (One-way ANOVA) และการวิเคราะห์ค่าความสัมพันธ์ไคร์สแควร์ ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบ แบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงร้อยละ 72.0 อายุระหว่าง 31-40 ปี ร้อยละ 43.0 การศึกษา ระดับปริญญาตรี ร้อยละ 59.0 สถานภาพสมรสโสด ร้อยละ 55.0 อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ร้อยละ 77.0 และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 50,001 บาท ร้อยละ 44.0 มีพฤติกรรมการใช้ Facebook Fanpage ของธนาคารกรุงเทพ โดยมีความถี่ในการเข้าใช้บริการ 1 ครั้ง ต่อสัปดาห์ ร้อยละ 53.0 ช่วงเวลาที่เข้าใช้บริการเวลา 18.01-22.00 น. ร้อยละ 51.0 ระยะเวลาในการเข้าใช้ บริการ น้อยกว่า 1 ชั่วโมง ร้อยละ 90.0 อุปกรณ์ที่ใช้บริการได้แก่ สมาร์ทโฟน ร้อยละ 76.0 วัตถุ ประสงค์ในการเข้าใช้บริการเพื่อต้องการทราบข้อมูลเกี่ยวกับกิจกรรมส่งเสริมการขาย ร้อยละ 70.0 การมีปฏิสัมพันธ์กับธนาคารในการใช้บริการ Facebook Fanpage เพื่อการกด Like เนื้อหาที่นำ เสนอ ร้อยละ 72.3 โดยทราบวัตถุประสงค์ของธนาคารในการจัดทำ Facebook Fanpage เพื่อการ สร้างความสัมพันธ์ลูกค้าร้อยละ 71.0 และต้องการเป็นสมาชิกร้อยละ 76.0 ส่วนผลการทดสอบ สมมติฐาน พบว่าปัจจัยส่วนบุคคลด้าน เพศ อายุ อาชีพ และรายได้ ยกเว้น การศึกษา และสถานภาพ สมรส เป็นปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ผลิตภัณฑ์และบริการอย่างมีนัยสำคัญทาง สถิติที่ระดับ 0.05 และพฤติกรรมการใช้ Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card ของผู้ถือบัตร เครดิตมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจใช้ผลิตภัณฑ์และบริการ อย่างมีนัย สำคัญทางสถิติที่ ระดับ 0.05
This research is aimed to study the behaviors of Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card by the credit card holders affectting of decide making to use the products and services.The sample used in this study were 400 members of Face- book Fanpage Bangkok Bank Credit Card. The questionnaires have been used as the data collecting tools and variety of statistical analyses such as percentage, frequency, t-test, One-way ANOVA and the Chi-squared distribution. The results found that most respondents were female (72%), age between 31-40 years (43%), education were Bachelor degree graduated (59%), status were single (55%), occupation were company employees (77%), income per monthly were more than 50,001 BHT (44%), the frequency to using Bangkok Bank Facebook Fanpage were more than 1 time per week (53%), the range of playing online was between 18.01-22.00 hrs (51%), the spending of time was less than 1 hour (90%), the device was Smartphone (76%), the purpose of playing was to know the information about sales promotional activities (70%), the interaction was to click ‘Like’ the contents (72.3%), The purpose of Bank activities were realizes that this Facebook Fanpage was created for customer relationship (71%), and would like to be a member (76%). Testing of hypothesis found that the personal factor such as gender, age, occupation and income except education and status were affected to the decision making to use the product and services at statistical significance level of 0.05. The behaviors of using Facebook Fanpage Bangkok Bank Credit Card by the credit card holder were correlated thedecision making to use the products and services at statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2182
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
varatchaya_khot.pdf5.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback