DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2154

Title: พฤติกรรมการฟังวิทยุออนไลน์ของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย และการพัฒนาคลื่นวิทยุออนไลน์ Oh E Chic Radio โอ้โห...ซ่าส์ ในเครือบริษัท โออิชิ กรุ๊ป จำกัด (มหาชน)
Other Titles: High school students’ behaviour and consumption on digital native online radio stations: The development for Oh E Chic Radio Oho Za by Oishi Group Co., Ltd. (Public)
Authors: จักรพันธ์ กรรณสูต
Keywords: เนื้อหาการตลาด
นักเรียนมัธยมปลาย
โอ อี ชิค เรดิโอ โอโฮ ซ่า
กลุ่ม บริษัทโออิชิ จำกัด (มหาชน)
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เนื้อหาซึ่งมีความสำคัญสำคัญในช่องทางออนไลน์ยังคงมีอยู่ และนั่นเป็นเหตุให้กลุ่ม บริษัทโออิชิ จำกัด (มหาชน) มีความพึงพอใจต่อคุณค่าของออนไลน์ ด้านพื้นฐานทางสังคม ได้ก่อกำเนิดและพัฒนาเป็นสถานีวิทยุดิจิตอลออนไลน์ท้องถิ่น ซึ่งถูกเรียกว่า โอ อี ชิค เรดิโอ โอโฮ ซ่า (Oh E Chic Radio Oho Za) เป็นการโชคร้ายที่ความล้มเหลวเกิดขึ้นเพราะความเข้าใจผิดของกลุ่มผู้ฟังเป้าหมาย ตัวอย่างเช่นนักเรียนมัธยมปลายถูกปิดกั้นไว้เบื้องหลัง ดังนั้นบทความนี้ได้มุ่งเน้นทำการศึกษาพฤติกรรมและการรับฟังของนักเรียนมัธยมปลายต่อสถานีวิทยุดิจิตอลออนไลน์ท้องถิ่น โดยเฉพาะอย่างยิ่ง โอ อี ชิค เรดิโอ โอโฮ ซ่า (Oh E Chic Radio Oho Za) ผลปรากฏออกมาว่าจากการสัมภาษณ์ในเชิงลึกต่อผู้รับการสัมภาษณ์สองกลุ่ม คือ นักเรียนมัธยมปลาย กับผู้ชำนาญการทางด้านดิจิตอลและมืออาชีพ จากการค้นพบเปิดเผยออกมาว่านักเรียนมัธยมปลายมีความสุขต่อชีวิตประจำวันด้วยการเข้ารวมกลุ่มกับเพื่อน ๆ ของพวกเขา การท่องอินเทอร์เน็ตไม่เป็นที่นิยมเหมือนดังเช่นที่คาดหวังกัน นักเรียนมัธยมปลายส่วนใหญ่เป็นผู้นิยมยูทูบ (YouTube) เพราะพวกเขาได้รับอิสรเสรีในการสุ่มเลือกฟังเพลงและความไม่มีประสิทธิภาพของแอพพลิเคชั่นการใช้งานต่าง ๆ จากสถานีวิทยุดิจิตอลออนไลน์ท้องถิ่น มีคำแนะนำออกมาว่าสิ่งที่สำคัญที่สุด ในเชิงกลยุทธ์ แนวทางแบบองค์รวมของเนื้อหาการพัฒนาการตลาด สำหรับ โอ อี ชิค เรดิโอ โอโฮ ซ่า (Oh E Chic Radio Oho Za) โดยกลุ่ม บริษัทโออิชิ จำกัด (มหาชน) ต้องมีการคิดใหม่ในเรื่องการจัดภาคส่วนของผู้ฟังที่เหมาะสมและการเข้าใจพวกเขาให้ลึกซึ้ง
Content is king in online channels still exists. And that Oishi Group Co., Ltd (Public) appreciates the value of online, social platforms, it created and developed a digital native online radio station so-called Oh E Chic Radio Oho Za. Unfortunately, the failure happens because understanding the target audience, i.e. high school students, was kept behind. This paper, therefore, targeted to study the high school students’ behavior and their listening to digital native online radio stations, especially Oh E Chic Radio Oho Za. The in-depth interviews were, accordingly, conducted with two groups, i.e. high school students and digital experts and professionals. The findings revealed that the high school students enjoyed their daily life hanging out and getting together with their friends. Surfing the Internet was not as popular as it was expected, though. Most high school students were YouTube because they were given the freedom of song randomization and ineffectiveness of digital native online radio station applications. It was suggested that the most important, strategic, holistic approach of developing content marketing for Oh E Chic Radio Oho Za by Oishi Group Co., Ltd (Public) was to re-think appropriate audience segmentation and profound understand them.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2154
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jakapan_kann.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback