DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2120

Title: แผนธุรกิจไอศกรีมโบราณ Thai Royal
Other Titles: Business Plan for Model Thai Royal Ice Cream
Authors: ณัฐธัญพงศ์ แม้นเจริญ
Keywords: แผนธุรกิจ
ไอศกรีม
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจไอศกรีมโบราณ Thai Royal มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจ เพื่อเป็นการสร้างภาพพจน์ที่ดีและทำให้ลูกค้าเป้าหมายเกิด การรับรู้ถึงแบรนด์ (Brand Awareness) พัฒนาผลิตภัณฑ์ และการบริการ สถานที่ รูปแบบต่างๆเพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภค และมองหาตลาดไอศกรีมใหม่ๆ ที่อยู่ในท้องตลาด รวมถึงเพื่อวางแผนทางการเงินในระยะต่างๆของธุรกิจและเพิ่มอัตราการเติบโตยอดขายมากว่าร้อยละ 20 ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการสำรวจกับประชากรชาย/หญิง จำนวน 200 คน การวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ การวิเคราะห์ความเสี่ยง ความได้เปรียบในการแข่งขัน และการศึกษาแนวคิดและทฤษฏีที่เกี่ยวข้อง เพื่อนำไปสู่การสร้างกลยุทธ์ในการบริหารจัดการธุรกิจในอนาคต จากการวิเคราะห์ พบว่า ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานของปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อไอศกรีม อยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาสามารถเรียงลำดับด้านที่ให้ความสำคัญมากที่สุด 3 ลำดับแรกได้แก่ รสชาติของไอศกรีม ความหลากหลายของสินค้า และความเหมาะสมด้านราคา จึงได้ใช้กลยุทธ์ด้านการส่งเสริมการตลาด การประชาสัมพันธ์ผ่านเว็บไซด์ เพจ รวมถึงสื่อออนไลน์อื่นๆ เพื่อให้ไอศกรีมเป็นที่รู้จัก สร้างการตลาดเชิงกิจกรรม (Event Marketing) สร้างและออกแบบบรรจุภัณฑ์ให้มีความสวยงาม ทันสมัย และปลอดภัย มีรูปแบบที่แตกต่าง เพิ่มช่องทางการจัดจำหน่าย และสร้างความแตกต่างทางคุณภาพที่เหนือกว่าและใช้บริการต่อเนื่อง เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจ พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 950,000 บาท และมีค่า NPV (5 ปี) เท่ากับ 2,037,849 บาท IRR เท่ากับ ร้อยละ 105.20 และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 9.96 เดือน
This business plan goals are to study the business possibility, to develop brand image, and to build brand awareness of Thai Royal Ice cream. Developing the product and services including location and design to meet customers need, looking for the new ice cream market, and planning the budget of each business implementation phase to increase sales more than 20% per year. This business plan has done by conducting market survey with 200 people to analyze strengths, weaknesses, opportunities and threats of this business. In addition, risk management, competition analysis, and other concepts or theories lead to develop business strategy. According to the research showed that mean and standard deviation of factors impact ice cream selection is at a high level. Top 3 factors are flavors, variety, and price. Therefore, the selection strategies are (1) To promote through website, fan page, and other social media. (2) To conduct event marketing and improve packaging designs for modern and safe. (3) To increase sale channels and make a difference in terms of quality and service. In conclusion, the possibility of investing to improve this business is dramatically high with the investment of approximately 950,000 baht (NPV value equal 2,037,849 baht, IRR equal 105.20 percentages, and payback period of 9.96 months).
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2120
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttanyapong.manc.pdf9.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback