DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2116

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: โฟมล้างหน้า Strong White
Other Titles: Business Plan for Building a New Business : Strong White Cleansing Foam
Authors: ธนิษฐ์ แก้วสว่าง
Keywords: แผนธุรกิจ
โฟมล้างหน้า
กลยุทธ์
ตัวแทนจำหน่าย
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา วิเคราะห์ส่วนประกอบของธุรกิจให้รอบด้านเพื่อให้พร้อมสำหรับการประกอบการ และเป็นแนวทาง และแบบแผนในการดำเนินธุรกิจให้ดำเนินไปอย่างมีประสิทธิภาพสูงสุด แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นเพื่อธุรกิจประเภทผลิตภัณฑ์ทำความสะอาดผิวหน้า แบรนด์Strong Whiteเป็นโฟมล้างหน้าสูตรฟองน้อยช่วยบำรุงผิวและลดอาการแพ้ ใช้ได้แม้กระทั่งผิวแพ้ง่าย และทำให้หน้าผ่องหลังล้างทันที เหมาะกับอากาศร้อนชื้นของประเทศไทยเป็นอย่างดีและเนื่องจากปัจจุบันตลาดสินค้าเพื่อความงามนิยมผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวกันเป็นส่วนใหญ่ แต่การทำความสะอาดผิวก็เป็นขั้นตอนสำคัญไม่แพ้การบำรุงผิว เจ้าของธุรกิจจึงเห็นช่องว่างของตลาดในจุดนี้ โดยจัดจำหน่ายผ่านตัวแทนจำหน่ายทั่วประเทศ และผ่านทางช่องทางสื่อออนไลน์ โดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ วิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคล จำนวน 200 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมพบว่า ปัจจัยเสี่ยงที่เกิดขึ้นจากปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก ได้แก่ ปัจจัยด้านบุคลากรเนื่องจากเจ้าของธุรกิจไม่เคยทำธุรกิจโฟมล้างหน้ามาก่อน และคู่แข่งในอุตสาหกรรมส่วนใหญ่เป็นบริษัทใหญ่ซึ่งทำตลาดมานานแล้ว สภาพการแข่งขันของธุรกิจนี้อยู่ในระดับปานกลาง คู่แข่งขันหลักที่สำคัญคือแบรนด์สินค้าระดับกลาง เมื่อเปรียบเทียบกับคู่แข่ง พบว่า ตำแหน่งของธุรกิจในตลาดมีอัตราการเติบโตสูง แต่ยังมีส่วนแบ่งทางการตลาดที่ต่ำอยู่ ข้อได้เปรียบของเราคือมีความโดดเด่นด้านคุณภาพและราคา ในขณะที่ข้อเสียเปรียบทางการแข่งขันคือ แบรนด์ใหม่ไม่เป็นที่รู้จัก กลยุทธ์ที่สำคัญในการทำธุรกิจ คือ กลยุทธ์สร้างความแตกต่าง คือ เป็นโฟมล้างหน้าคุณภาพยุโรปในราคาที่คนไทยสามารถซื้อใช้กันได้ง่ายๆ
This business plan objective is for studying and analyzing all prospects needs for the business to run it in the best efficiency. This is the business plan for foam face cleanser, brand "Strong white". Skin care product is very popular in the market. However, cleanser is also important process in nourishing the skin. The business owner sees that there is a potential and a gap in this business. The distribution channels are through agents all over the country and through online channel. To make the business plan for this new business, we analyzed business environmental factors, analyzed competition and made the survey by using questionnaires through 200 accidental samplings. We used descriptive statistic which are percentage and mean to analyze basic information. The result of environmental factor analysis, as the owner of this company is new in the foam cleanser business and the most competitors in this industry are the big companies which have been running the business for a long time, we found that both inside and outside risk factor is human resource. The competition in this business is in the moderate level. The main competitor is the brand in the mid-range market level. When we compared the company to the competitors we found that the business is growing in the high level but in a low market share. Our business competitiveness is an outstanding in the quality and price where our business weakness is a brand being unknown yet. The most important business strategic is to create differentiate by building the brand as the Europe quality facial cleanser in comfortable price for Thai people.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ศันสนีย์ เทพปัญญา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2116
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tanit.kaew.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback