DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1723

Title: การยอมรับเทคโนโลยีสารสนเทศ คุณภาพการบริการอิเล็กทรอนิกส์ และส่วนประสมการตลาดในมุมมองของลูกค้าที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ (E-satisfaction) ในการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นของผู้ใช้บริการในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Information technology acceptance, e-service quality, and marketing mix from the customer’s perspectives affecting the e-satisfaction toward e-ticket applications of users in Bangkok
Authors: อัครเดช ปิ่นสุข
Keywords: การยอมรับเทคโนโลยีสารสนเทศ
คุณภาพการบริการอิเล็กทรอนิกส์
ส่วนประสมการตลาดในมุมมองของลูกค้า
การจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่น
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการยอมรับเทคโนโลยีสารสนเทศ คุณภาพการบริการอิเล็กทรอนิกส์ และส่วนประสมการตลาดในมุมมองของลูกค้า ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ (E-satisfaction) ในการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นของผู้ใช้บริการในจังหวัด กรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความตรงของเนื้อหาและมีระดับความเชื่อมั่นโดยรวมเท่ากับ .942 ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ที่เคยใช้บริการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร จานวน 280 คน และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุต่ากว่า 20 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพนักเรียน/ นักศึกษา และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ากว่า 15,000บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นของผู้ใช้บริการในจังหวัดกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ 1) การยอมรับเทคโนโลยีสารสนเทศ ด้านการรับรู้ถึงความง่ายต่อการใช้งาน และด้านการรับรู้ประโยชน์ 2) คุณภาพการบริการอิเล็กทรอนิกส์ ด้านความน่าเชื่อถือ และด้านความเป็นส่วนตัว และ 3) ส่วนประสมการตลาดในมุมมองของลูกค้า ด้านความต้องการเฉพาะของลูกค้า และ ด้านความสะดวกในการใช้งาน โดยร่วมกันพยากรณ์ความพึงพอใจในการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นของผู้ใช้บริการในจังหวัดกรุงเทพมหานคร ได้ร้อยละ 56 ในขณะที่คุณภาพการบริการอิเล็กทรอนิกส์ ด้านการตอบสนองความต้องการ และด้านการเข้าถึงการให้บริการ ส่วน ประสมการตลาดในมุมมองของลูกค้าด้านการจัดองค์ประกอบ และด้านช่องทางในการสื่อสาร ไม่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการจองตั๋วภาพยนตร์ออนไลน์ผ่านระบบแอพพลิเคชั่นของผู้ใช้บริการในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
The objective of the study was to explore the information technology acceptance, e-service quality, and marketing mix from the customer’s perspectives affecting the e-satisfaction toward e-ticket application of users in Bangkok. Closedended survey questionnaires were reviewed the validity of content by experts and tested for reliability with the overall alpha of .942 and implemented to collect data from 280 users who used to book e-ticket via online applications in Bangkok. Additionally, data were statistically analyzed by using multiple regressions. The results indicated that the majority of participants were female with the age of lower than twenty years. Most of them were undergraduate students and had an average monthly income of lower than 15,000 baht. The results of hypothesis testing revealed that the factors affecting the e-satisfaction toward e-ticket application of users in Bangkok at .05 statistically significant levels were 1) information technology acceptance in terms of perceived ease of use and usefulness; 2) e-service quality in terms of credibility and privacy; and 3) marketing mix from the customer’s perspectives in terms of customer’s specification and convenience. These factors mutually predicted the e-satisfaction toward e-ticket application of users in Bangkok at 56 percent. While the e-service quality in terms of responsiveness and access and the marketing mix from the customer’s perspectives in terms of context and communication channels did not affect the e-satisfaction toward e-ticket applications of users in Bangkok.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1723
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
arkaradet_pins.pdf5.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback