DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1714

Title: กลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ระหว่างครูเนอสเซอรี่กับผู้ปกครอง
Other Titles: Relationship management strategies in nursery
Authors: ศิริพร เชาว์โชติ
Keywords: การบริหารความสัมพันธ์
ผลลัพธ์
รูปแบบการสื่อสาร
ครูเนอสเซอรี่
ผู้ปกครอง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่องกลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ระหว่างครูกับผู้ปกครอง งานวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์ในการบริการความสัมพันธ์ รูปแบบความสัมพันธ์ และผลลัพธ์ความสัมพันธ์ ระหว่างครูเนอสเซอรี่กับผู้ปกครอง โดยมีการทบทวนวรรณกรรมเรื่องกลยุทธ์ในการรักษาความสัมพันธ์ การสื่อสารระหว่างบุคคล และสื่อใหม่ ซึ่งการศึกษาวิจัยครั้งนี้ใช้วิธีการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพ (Qualitative Method) โดยการสัมภาษณ์ครูเนอสเซอรี่ จำนวน 10 คน ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ซึ่งจะเป็นครูปฐมวัยและมีความชำนาญในวิชาชีพตั้งแต่ 10 ปีขึ้นไป โดยวิธีการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ด้วยการมาจัดสาระบบและนำข้อมูลรหัสที่ได้จัดลงรหัสข้อมูล (Coding) พร้อมคัดแยกและจัดหมวดหมู่เพื่อให้ได้มาซึ่งข้อมูลที่แท้จริง โดยผลการศึกษาวิจัย พบว่า การบริหารความสัมพันธ์ระหว่างครูเนอสเซอรี่กับผู้ปกครองแบ่งได้เป็น 3 ประเด็น คือ ประเด็นที่ 1) กลยุทธ์ในการรักษาความสัมพันธ์แบบสมดุล ที่พบมากที่สุดคือ การเปิดเผยตนเอง (Openness) และกลยุทธ์ในการรักษาความสัมพันธ์แบบไม่สมดุล พบมากที่สุด คือ การให้ความร่วมมือ (Cooperating) ประเด็นที่ 2) ผลลัพธ์ความสัมพันธ์ พบว่าความไว้วางใจ (Trust) ถูกใช้มากที่สุด ประเด็นที่ 3) รูปแบบความสัมพันธ์ พบว่ารูปแบบ Mutual Communal Relationships พบมากที่สุด
The study of relationship management between nursery teacher and parents aims at understanding relationship management Strategies and its outcomes between nursery teacher and parents. Related literature including relationship management, interpersonal communications and new media are renewed, to tension the understanding of relationship management Strategies and outcomes among those group. For data collection, this research applied, “interview” as a qualitative method to gather data. 10 nursery teachers from Bangkok and its boundary are interviewed based on qualifications. Content analysis was applied for data analysis. Coded data was categorized and analysis systematically. The result can be concluded that in managing relationship between nursery teachers and parents, three include Maintenance Strategies symmetric, openness is mostly employed and asymmetric cooperating is mostly employed. Trust is mostly found as consequences. Mutual communal relationships is mostly found as types of relationships.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ชุติมา เกศตรายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1714
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
saratip_haso.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback