DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1681

Title: แผนธุรกิจร้านเสื้อผ้าสำหรับบุรุษและสตรีที่ผลิตจากผ้าไทย,Fourmula
Other Titles: Business Plan for Clothes Shop for Gentleman and Lady
Authors: ภูริพัฒน์ ติระชูศักดิ์
Keywords: ผ้าไทย
เครื่องแต่งกายร่วมสมัยที่ผลิตจากผ้าไทย
ธุรกิจผ้าไทย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนโดยช่วยกำหนดกรอบความคิดและเป็นแนวทางในการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน และปัจจัยแวดล้อมภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ และที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งขันทางธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการจัดทำกลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์ดึงจุดเด่นของร้าน และแก้ไขจุดอ่อนซึ่งมีความสอดคล้องกับจุดประสงค์ที่วางไว้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภท ร้านเสื้อผ้าสำหรับสุภาพบุรุษและสตรีที่ผลิตจากผ้าไทยFourmula เป็นธุรกิจประเภทซื้อมาขายไป โดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำคือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน การสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นบุคคล 300ชุด โดยการสุ่มจากกลุ่มเป้าหมาย สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือสถิติเชิงพรรณนา ดังนี้ การสุ่มแบบสะดวก จำนวน 300คน คิดเป็นร้อยละ 100 ผลสำรวจส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง จำนวน 183 คน คิดเป็นร้อยละ 61ผลสำรวจส่วนใหญ่อายุ 20-30ปี จำนวน 253 คน คิดเป็นร้อยละ 84.33 ผลสำรวจส่วนใหญ่มีวุฒิการศึกษาในระดับปริญญาตรีจำนวน 215คน คิดเป็นร้อยละ 71.67 ผลสำรวจส่วนใหญ่มีสภานะภาพโสดจำนวน 261 คน คิดเป็นร้อยละ 87ผลสำรวจส่วนใหญ่เป็นนักงานบริษัทเอกชน จำนวน 82 คน คิดเป็นร้อยละ 27.33 ผลสำรวจส่วนใหญ่มีรายได้ต่อเดือน20,001-30,000 บาทจำนวน 85 คน คิดเป็นร้อยละ28.33ซึ่งในผลสำรวจจำนวน 179คน คิดเป็นร้อยละ 60.27 ยังไม่มีการสวมใส่ผ้าไทยในชีวิตประจำวัน และอีก 227 คน คิดเป็นร้อยละ 76.43 ยังไม่มีการใช้เครื่องประดับ กระเป๋า รองเท้า หรือเครื่องประกอบเครื่องแต่งกายที่เป็น ผ้าไทยในชีวิตประจำวัน แต่ในทางกลับกันถ้ามีเสื้อผ้าที่ผลิตจากผ้าไทยในชีวิตประจำวัน ที่มีรูปแบบร่วมสมัย การออกแบบและการตัดเย็บที่มีคุณภาพผลสำรวจจำนวน 280 คน คิดเป็นร้อยละ 91.28 เลือกที่จะสวมใส่ผ้าไทยในชีวิตประจำวันและอีกหนึ่งปัจจัยหลักในการสวมใส่ผ้าไทยคือราคาและการดูแลรักษา ซึ่งผลสำรวจจำนวน 231 คน คิดเป็นร้อยละ 77.78 กำหนดราคาเสื้อผ้าที่ผลิตจากผ้าไทยอยู่ที่ 2,001– 3,000 บาทจากการสำรวจด้วยแบบสอบถาม ทำให้ผู้ทำแผนธุรกิจนี้ทราบถึงความคิดของบุคคลทั่วไปเกียวกับการสวมใส่ผ้าไทยและนำมาทำเป็นแผนธุรกิจการสร้างตราสินค้าร้านเสื้อผ้าที่ผลิตจากผ้าไทยกลยุทธ์ทางการเงิน เงินลงทุนเริ่มต้น 1,250,000บาท โดยเป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมด โดยคาดการณ์ว่าจะมีผู้เข้าใช้บริการในไตรมาสแรกเฉลี่ย 5คนต่อวัน ค่าบริการต่อคน 1,000 บาท รายได้ต่อเดือน 150,000 บาท และจะเพิ่มขึ้น15-20% ของทุกๆไตรมาส โดยในปีแรกจะมีรายได้ประมาณ 2,340,000บาท ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนประมาณ 7 ปี
This business plan is designed to set clear goals, by helping to define the conceptual framework and operational guidelines. By analyzing the detailed overview of the business. Internal Environmental Analysis And external environmental factors The analysis of the competitive analysis. And a source of competitive advantage Business competition Business Analysis And analysis of competitive advantage. Finally, prepare a strategy to meet Drew highlighted. And weakness, which is consistent with the purposes laid down. The business plan prepared for the business sector. Clothes for Men and Women fabric Thailand Fourmula. Trading is a business. In a new business Techniques and methods of preparation are. Analysis of business environment Competitive Analysis The survey questionnaires to a sample of 300 individuals at random from the audience. Preliminary statistical analysis Descriptive statistics follows is a random sampling of 300 people representing 100 percent of the survey were female, 183 people representing 61 percent of the survey of 253 people aged 20-30 years accounted for 84.33 percent. The survey mainly undergraduate education of 215 people, representing 71.67 per cent. The majority of the council's Single images of 261 people representing 87 percent mainly as a result of up to 82 offices, private companies accounted for 27.33 percent. The majority have a monthly income of 20,001-30,000 Baht 85 per cent 28.33. The survey of 179 people, representing 60.27 per cent to wearing everyday clothes Thailand and another 227 people, representing 76.43 per cent, no jewelry, bags, shoes or a dress fitting. Thailand fabric of everyday life But on the other hand, if a clothing fabric Thailand on a daily basis. A contemporary form Design and tailoring quality survey of 280 people, representing 91.28 percent of Thailand chose to wear on a daily basis. Another key factor in Thailand's wear prices. Care and Treatment The survey of 231 people, representing 77.78 percent of the price of cotton clothing manufactured in Thailand 2001-3000 THB. The questionnaire survey The business plan is to know the opinion of the general public.About Thailand and wearing a cloth used to make business plans, branding clothing produced. Thailand cloth financial strategy Initial investments 1,250,000 baht as part of all owners. It is expected that there will be access to the first quarter average of five people per day fee is 1,000 baht per person monthly income of 150,000 baht, increasing by 15-20% every quarter. The first year will earn about 2.34 million baht a payback period of approximately seven years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): วรวีร์ ภัทรวงศ์วิสูตร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1681
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Pooripath.Tira.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback