DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1632

Title: แผนธุรกิจร้านจัดจำหน่ายอุปกรณ์ไฟฟ้าแบบปลีกขนาดย่อม สหเลิศอีเล็กทริ (SLE)
Other Titles: Business Plan for Expanding the Size of Business: Sahaleatelectric
Authors: ศุภวิทย์ บวรศักดิ์สิทธิ์
Keywords: ธุรกิจซื้อมาขายไป
อุปกรณ์ไฟฟ้า
ธุรกิจค้าส่ง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน ซึ่งเป็นการกำหนดกรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายในและภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขันคู่แข่งขันทั้งทางตรงและทางอ้อม วิเคราะห์สภาพของธุรกิจ วิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน จุดเด่นและจุดอ่อนของธุรกิจให้มีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่ได้วางไว้ อีกทั้งมีการคาดการณ์ประมาณการค่าใช้จ่าย รายได้ ระยะเวลาคืนทุน ผลตอบแทน และผลกำไร ซึ่งให้เห็นว่าสภาพธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ และน่าลงทุน แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจค้าขายประเภท ร้านจัดจำหน่ายอุปกรณ์ไฟฟ้าแบบส่งขนาดย่อม ซึ่งจัดส่งสินค้าให้กับร้านค้าปลีกในภาคเหนือและจะขยายไปยังภาคตะวันออก เพื่อให้กลุ่มลูกค้าร้านค้าปลีกได้ สินค้าที่ราคาไม่แพงและมีคุณภาพมากที่สุด โดยมอบสินค้าที่เป็นมาตรฐานและการจัดส่งที่รวดเร็วให้กับร้านค้าปลีก เพื่อให้ลูกค้ามีความพึงพอใจในการสั่งซื้อสินค้าจากทางสหเลิศอีเล็กทริ (SLE) ผลการศึกษาพบว่า สหเลิศอีเล็กทริ (SLE) มีความได้เปรียบและมีโอกาสสูงจากต้นทุนที่ต่ำกว่าคู่แข่ง ประกอบกับเปิดร้านมานานว่า 20 ปี ทำให้ลูกค้ามีความเชื่อถือ กลยุทธ์ธุรกิจของ สหเลิศอีเล็กทริ (SLE) มุ่งเน้นในเรื่องของ สินค้ามีความหลากหลาย ด้านการตลาด การเพิ่มช่องทางการติดต่อกับลูกค้า ขยายฐานลูกค้าไปยังภาคตะวันออก และ พัฒนาคลังสินค้าให้มีคุณภาพ ซึ่งจะทำให้มีความได้เปรียบคู่แข่ง ด้านการตลาด สหเลิศอีเล็กทริ (SLE) มีกลุ่มเป้าหมายหลักคือ ร้านค้าปลีก และคนต่างจังหวัด ซึ่งรายได้ส่วนใหญ่เฉลี่ยของร้านค้ามียอดขายเฉลี่ยต่อเดือน 200,001-300,000 บาท มีการสั่งซื้อสินค้าอยู่ที่ 31 – 40 ครั้ง/เดือน ช่องทางการจัดจำหน่ายที่ มี 2 ช่องทาง 1.เข้ามาติดต่อด้วยตัวเอง 2.ผ่านทางโทรศัพท์ และเพิ่มอีก 2 ช่องทาง คือ ผ่านทาง Facebook และ Line โครงการนี้ใช้เงินลงทุนรวม 4,550,000 บาท โดยเป็นเงินลงทุนของตนเองไม่มีการกู้ยืม คาดว่าธุรกิจจะมีระยะเวลาคืนทุนประมาณ 1 ปี 5 เดือน และมีผลตอบแทน IRR ของธุรกิจอยู่ที่ 60% มูลค่าของเงินสุทธิ NPV = 2,814,625.81บาท
This business plan is made for defining clear target which mention about frame of concept and guideline of management by analyzing all detail of business overview, inside and outside factor, competition of the rival direct and indirect, status of business, advantage of competition, distinctive and no distinctive of business to according with objective . Moreover, estimate of expense and income payback time, compensation and earnings showing that this business is possible and be worth for investment. This business plan is made for small whole sell business of electric shop which deliver to the shops in the North and expend to the East. The retail customers can get the products in the cheapest price and best quality with standard product and fast delivery to the customers are appreciated in Sahalert Electric (SLE) From the Study found that Sahalert Electric (SLE) has advantage and high chance from the lower cost than the competitors and also with long business more than 20 years which make more reliability. Moreover, business strategy of Sahalert Electric (SLE) focus on variety of products and about marketing they increase contact channel with customers that expand customers to the East and develop store to be high quality which can be more advantage than the competitors. Marketing, Sahalert Electric (SLE)s has main focus on retail shops and up country customers and most income about 200,001 – 300,000 Baht / month for 31 – 40 orders / month. There are 2 distribution channels 1) walk in 2) phone call and add 2 more channels are facebook and Line. This project invests about 4,550,000 Baht which is from own capital not borrow and estimate payback time about 1 year and 5 months and compensation IRR of business at 60% total NPV = 2,814,625.81 Baht
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ประจวบ เพิ่มสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1632
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supavit_bowo.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback