DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1631

Title: แผนธุรกิจเพื่อธุรกิจใหม่ สถานบริการออกแบบทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษ Prince by I m
Other Titles: Business Plan for University,Services,Design Hairstyles for Men "Prince by I'm"
Authors: มัชชิมา เปรมพูลสวัสดิ์
Keywords: แผนธุรกิจ
สถานบริการออกแบบทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนโดยช่วยกำหนดกรอบความคิดและเป็นแนวทางในการ (1) เพื่อสร้างสถานบริการด้านการออกแบบทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษที่ให้บริการอย่างมีคุณภาพ มีชื่อเสียงและมีความน่าเชื่อถือในด้านการออกแบบ และตัดแต่งทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษ (2) เพื่อสร้างสถานบริการด้านออกแบบทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษ “Prince by I’m” ให้เป็นผู้นำในการออกแบบ และตัดแต่งทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษที่มีชื่อเสียงเป็นอันดับ 1 ในประเทศไทย (3) มียอดขายในปีที่ 1 มีผลกำไรสุทธิในแต่ละปีไม่ต่ำกว่า 2,000,000 บาท ซึ่งมีอัตราการเติบโตของรายได้มากกว่า 10 % ตั้งแต่ปีที่ 2-5 และในปีที่ 5 เป็นต้นไปมีอัตรากำไรสุทธิมากกว่า 15% ของรายได้แต่ละปี การเตรียมความพร้อมเพื่อเริ่มประกอบธุรกิจ แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทออกแบบและตัดแต่งทรงผมสุภาพบุรุษ ผลจากการศึกษา พบว่า เพื่อให้การประกอบธุรกิจประสบความสำเร็จ ผู้ประกอบการต้องมีการวางแผนและเตรียมความพร้อมในการดำเนินธุรกิจ ด้านการเตรียมเงินทุน ด้านบุคลากร ด้านสถานที่ตั้ง เพราะเป็นปัจจัยที่ส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจให้สำเร็จลุล่วง โดยนำแผนส่วนประสมทางการตลาดมาประกอบในการดำเนินการบริการ การกำหนดขั้นตอนการบริการ การเลือกสถานที่ตั้งในการบริการ ฯลฯ ในด้านผลตอบแทนจะพบว่า เงินลงทุนโครงการเริ่มต้น 3,225,000 บาท โดยเป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมด โดยคาดการณ์ว่าจะมีรายรับในปีแรก 3,570,000.00 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 6,897,398.48 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 38.55% โดยใช้ระยะเวลาในการคืนทุน 2.034 ปี ปัจจัยเสี่ยงที่เกิดจากสิ่งแวดล้อมภายนอกคือ การคุกคามของผู้เข้ามาใหม่อยู่ในระดับกลาง คู่แข่งขันในอุตสาหกรรมอยู่ในระดับกลาง และการเปลี่ยนแปลงทางด้านเศรษฐกิจอยู่ในระดับปานกลาง ข้อได้เปรียบของคู่แข่งขันคือ ปัจจัยด้านบุคลากร ปัจจัยด้านสถานที่และสภาพแวดล้อมรวมถึงสถานที่ตั้งของสถานประกอบการ ปัจจัยด้านราคาและการส่งเสริมทางการตลาด ข้อเสียเปรียบของคู่แข่งขัน คือ เป็นธุรกิจที่เปิดใหม่ต้องมีระยะเวลาในการสร้างฐานลูกค้า
The purpose of this business plan is designed to set clear goals by helping to define the concept and the way in (1) to create a design hairstyles for women who serve with quality. And high reliability in the design. And haircut for men (2) to create hair styling services for men "Prince by I'm" a leader in the design. And haircut for men with a reputation as # 1 in the UK (3), sales in year 1, the net profit each year more than two million baht, which had a growth rate of more than 10% since last year. 2-5, and in the 5th year onwards, the net profit margin of more than 15% of revenue each year. Preparing to start a business. A business plan has been prepared for the business of designing and haircut men. The study found that in order for the business to succeed. Entrepreneurs need to plan and prepare to conduct business. Preparation of finance, personnel, location. Because the factors that affect the business was restructured. By the traditional marketing mix attributed to operate the service. Defined service process To select the location of service, etc. The rewards are found 3,225,000 baht investment project started as a part of all owners. It is expected to generate revenue in the first year 3,570,000.00 net present value (NPV) 6,897,398.48 baht internal rate of return (IRR) 38.55% with a payback period of 2.034 years. Risks arising from the external environment. Threat of New Entrants in the middle. Competition in the industry is in the middle. And economic changes are moderate. The advantage of the competition. Human factors Location and environment factors, including the location of the establishment. The price and promotional marketing. The drawback of the competition is a new business that requires a long time to build a customer base.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): วรวีร์ ภัทรวงศ์วิสูตร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1631
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
matchima_prem.pdf4.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback