DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1608

Title: แผนธุรกิจร้านยา คลังยาเชียงคำ
Other Titles: Business plan for klungyachaingkhum
Authors: มณีทิพย์ เอี่ยมชาญชัย
Keywords: งบการเงินร้านยา
คุณภาพร้านยา
กลยุทธ์ร้านยา
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ให้การบริหารจัดการใช้ทรัพยากรที่มีอยู่ให้เกิดความคุ้มค่ามากที่สุด และเหตุที่ตั้งร้านยาคลังยาเชียงคำมาจากการได้ศึกษาสาขาวิชาชีพเภสัชกรรม และได้อาคารพาณิชย์ทำเลดีในการเช่าเปิดร้าน แผนธุรกิจร้านยาคลังยาเชียงคำเป็นธุรกิจประเภทการบริการ โดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ วิธีการและเทคนิคในการจัดทำแผน คือการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ ปัจจัยการแข่งขัน การสำรวจใช้แบบสอบถามจำนวน 200 คน และการสำรวจใช้การสัมภาษณ์จำนวน 9 คน โดยการสำรวจทั้ง 2 วิธี ใช้การเลือกตัวอย่างโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ การประมาณค่าพารามิเตอร์ แผนธุรกิจรวบรวมจากงานเอกสาร งานวิจัยที่เกี่ยวข้อง โดยงบการลงทุนของร้านคลังยาเชียงคำทั้งสิ้น 1,032,260 บาท ซึ่งเป็นเงินในส่วนของเจ้าของทั้งสิ้น โดยในปีแรกรายได้จะได้เพียง 65% ของรายได้ต่อปีที่คำนวณได้ เนื่องจากผู้บริโภคยังไม่รู้จักร้านใหม่ แต่ในปีที่ 2 ได้รายได้ร้อยละ 100%ของรายได้ต่อปีที่คำนวณได้ ถัดจากปีที่ 2 ยอดขายจะเพิ่มขึ้นปีละ 3% ของยอดขายในปีล่าสุด กลยุทธ์ของธุรกิจที่ใช้ในร้านคลังยาเชียงคำ คือ กลยุทธ์การสร้างความแตกต่าง เพื่อเพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาดและเป็นการสร้างความได้เปรียบด้านการแข่งขัน ผลการศึกษาช่วยให้เข้าใจปัญหาและอุปสรรค เพื่อให้เป็นแนวทางในการจัดทำธุรกิจ จากผลการศึกษาร้านคลังยาเชียงคำ มีความคุ้มค่าแก่การลงทุน เนื่องจากการศึกษาคาดว่าธุรกิจสามารถคืนทุนได้ในระยะเวลา 3ปี 10เดือน มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) มีมูลค่า เท่ากับ 126,736 บาท และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 18.20%
The preparation of a business plan is intended to manage the available resources to achieve best value for money. Causes the opening of drug store , Researcher graduated from the Faculty of Pharmacy and Researcher have a good commercial location for a rental shop. This business plan is a type of service that is a new business. Methods and techniques is analyze the business environment , competitive factors. Using a questionnaire survey of 200 people and using interviews of 9 people. the survey two methods used to select samples using simple random sampling. The statistics used to analyze the information such as descriptive statistics Including the percentage and according to statistics, including parameter estimation. Business plans compiled from documents and related research. The pharmacy invested a total of 1,032,260 baht that is all the money within equity. During its first year income is only 65% of income per year , because people do not know the new store. But in the second year Income to 100% of income per year. The next several years sales increased by 3% of sales last year. Business strategies used a strategy of differentiation to increase market share and create competitive advantage. The study helps to understand the problems and obstacles for a guide in the preparation of the business. From the results , Klung Ya Chiang Kham Pharmacy is the worth of investment. Since the study was conducted in a payback period of 3 years and 10 months. Net present value (NPV) is worth 126,736 baht and internal rate of return (IRR) of 18.20%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1608
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
maneetip_iamc.pdf52.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback