DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1521

Title: ปัจจัยการตลาดแนวคิดใหม่ 4C’s กลุ่มอ้างอิง ทัศนคติ และสื่อโฆษณาที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของสโมสรฟุตบอลต่างประเทศชั้นนำของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Marketing Mix Model 4C’s, Reference Groups, Attitude, and Advertising Media Affecting the Decision to buy World Leading Football Club Products of Consumers in Bangkok
Authors: เฉลิมเกียรติ เตียงน้อย
Keywords: การตลาดแนวคิดใหม่ 4C's
กลุ่มอ้างอิง
ทัศนคติ
สื่อโฆษณา
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยการตลาดแนวคิดใหม่ 4C’s กลุ่มอ้างอิง ทัศนคติ และสื่อโฆษณาที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของสโมสรฟุตบอลต่างประเทศชั้นนำของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาและมีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ .888 ในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 20-25 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 - 25,000 บาท เคยซื้อเสื้อ และกางเกง โดยมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยรวมต่อครั้ง 501 - 1,000 บาท และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยการตลาดแนวคิดใหม่ 4C's ด้านความต้องการของผู้บริโภคส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของสโมสรฟุตบอลต่างประเทศชั้นนำของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด รองลงมา คือ ปัจจัยสื่อโฆษณา ปัจจัยกลุ่มอ้างอิง ด้านกลุ่มสมาชิก ปัจจัยการตลาดแนวคิดใหม่ 4C's ด้านการสื่อสาร ปัจจัยกลุ่มอ้างอิง ด้านกลุ่มบันดาลใจ และปัจจัยการตลาดแนวคิดใหม่ 4C's ด้านความสะดวกในการซื้อ ตามลำดับ โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของสโมสรฟุตบอลต่างประเทศชั้นนำของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้ร้อยละ 51.3 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The study aimed primarily to investigate the marketing mix model 4C’s, reference groups, attitude, and advertising media affecting the decision to buy world leading football club products of consumers in Bangkok. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the content of validity, conducted the pilot test with the reliability of .888, and implemented to collect data from 400 consumers in Bangkok. Additionally, descriptive statistics including percentage, mean and standard deviation were statistically used to analyze the data. The inferential statistics methods on multiple regressions were used to test hypotheses in the study. The results indicated that the majority of participants were male with the age of 20-25 years. Most of them completed a bachelor’s degree and earned an average monthly income of 15,000 - 25,000 baht. They used to buy t-shirts and trousers of football clubs with an average cost of 501 - 1,000 baht. The results of hypothesis testing revealed the marketing mix model 4C’s in terms of consumer’s wants and needs affected the decision to buy world leading football club products of consumers in Bangkok the most, followed by the advertising media, reference groups in terms of member groups, marketing mix model 4C’s in terms of consumer’s communication, reference groups in terms of motivation groups, and marketing mix model 4C’s in terms of consumer’s convenience to buy, attitude, and advertising media, respectively. These factors together predicted the decision to buy world leading football club products of consumers in Bangkok for 51.3 percent at .05 statistically significant levels.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม) --บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1521
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaleamkiat.tian.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback