DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1347

Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความต้องการซื้ออสังหาริมทรัพย์ของคนกรุงเทพมหานคร: กรณีศึกษา บริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน)
Other Titles: Factors Influencing the desire of people in Bangkok to buy Real Estate: A Case Study of Sansiri Public Company Limited
Authors: กนกวรรณ ศรีจันทร์หล้า
Keywords: ตราสินค้าและภาพลักษณ์
ทัศนคติ การตัดสินใจซื้อ
ส่วนประสมการตลาด
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาตราสินค้าและภาพลักษณ์ ทัศนคติของผู้บริโภคต่อบริษัท แสน สิริ จำกัด (มหาชน) และส่วนประสมการตลาดเพื่อศึกษาความต้องการซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน)กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรในกรุงเทพมหานครที่มีอายุตั้งแต่ 20 ปี ขึ้นไป จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการ ถดถอยเชิงเส้นแบบพหุคูณ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ตราสินค้าและภาพลักษณ์ และส่วนประสมการตลาดมี ผลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ (มหาชน)0 05. ในขณะที่ทัศนคติไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน)
The objectives of this research were to examine the brand and image, attitude of the consumers, and marketing mix factors to study the desire of people to buy real estate of Sansiri Public Company Limited. The sample group in this study included 400 people in Bangkok who were above 20 years old, selected by using the multistage sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including frequency, percentage, mean, and standard deviation, and the inferential statistics including Multiple Linear Regression Analysis. The result from the hypothesis testing revealed that brand and image, and marketing mix factors had an influence on the consumers’ decision to buy real estate developed by Sansiri Public Company Limited at a statistical significance level of 0.05. On the other hand, there was no influence of their attitude on the decision to buy real estate developed by the company.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1347
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_kanokwan.seaj.pdf236.05 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback