DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1322

Title: คุณสมบัติของผู้ประกอบการ กระบวนการในการทำงานและการสื่อสารองค์การที่มีผลต่อประสิทธิผลในการบริหารงานร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Qualification for entrepreneurs, procedure and organizational communication affecting the effectiveness of the management of internet cafe in Bangkok
Authors: ธนพล ปฏิบัติ
Keywords: คุณสมบัติของผู้ประกอบการ
กระบวนการในการทำงาน
การสื่อสารองค์การ
การบริหาร ร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) อิทธิพลของคุณสมบัติของผู้ประกอบการ 2) อิทธิพลของกระบวนการในการทำงาน 3) อิทธิพลของการสื่อสารองค์การ ที่มีผลต่อประสิทธิผลในการบริหาร งานร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและทดสอบความตรงของเนื้อหา และความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.908 และแจกกับเจ้าของกิจการหรือผู้ประกอบธุรกิจร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ในกรุงเทพมหานคร ที่ขึ้นทะเบียนร้านวีดิทัศน์ กระทรวงวัฒนธรรม จำนวน 364 คน ส่วนวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ค่าความถี่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยวิธีวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่าคุณสมบัติของผู้ประกอบการ และการสื่อสารองค์การมีผลต่อประสิทธิผล ในการบริหารงานร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ในกรุงเทพมหานครที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ส่วน กระบวนการในการทำงาน ไม่มีผลต่อประสิทธิผลในการบริหารงานร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ในกรุงเทพมหานคร
The objectives of this study were to study: 1) the impact of the qualification for entrepreneurs affecting the effectiveness of the management of internet cafe in Bangkok, 2) the impact of the procedure affecting the effectiveness of the management of internet cafe in bangkok and 3) the impact of the organizational communication affecting the effectiveness of the management of internet cafe in Bangkok. A close-ended questionnaire was used to collect data and content validity and Cronbach’s Alpha reliability tests were used in this study. The result of the Cronbach’s Alpha reliability test was 0.908 from 30 participants' contributions. Moreover, 364 participants, the owner of Internet cafe business in Bangkok and registration of the Ministry of Culture, were asked to fill out the questionnaire set. In addition, data were statistically analyzed using frequency, mean, and standard deviation. Inferential statistics methods on multiple regressions analysis used to test hypotheses in the study. The results of hypothesis testing showed that the qualification for entrepreneurs and the organizational communication affecting the effectiveness of the management of internet cafe in Bangkok at .05 level of significance. However, the procedure did not affecting the effectiveness of the management of internet cafe in Bangkok
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1322
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Thanapol.pati.pdf4.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback