DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1248

Title: การสื่อสารการตลาดของร้านค้าส่งในยุคโมเดิร์นเทรด กรณีศึกษา ห้างหุ้นส่วนจำกัด สินชัยการสุรา
Other Titles: Marketing communication of wholesale in modern trade: Case study SinchaiKarnsura Ltd., Part.
Authors: อรุณโรจน์ สิริพิพัฒน์ขจร
Keywords: การสื่อสารการตลาด
ร้านค้าส่ง
โมเดิร์นเทรด
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาดของธุรกิจร้านค้าส่งในยุคโมเดิร์นเทรดและศึกษาการเลือกใช้เครื่องมือการสื่อสารการตลาดของร้านค้าส่งในยุคโมเดิร์นเทรด โดยใช้การสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-Depth Interview) จากห้างหุ้นส่วนจำกัด สินชัยการสุรา (ร้านสินชัย) ผลการศึกษาพบว่าร้านสินชัยเริ่มต้นเป็นร้านค้าส่งดั้งเดิมเรื่อยมาจนกระทั่งจดทะเบียนเป็นห้างหุ้นส่วนจำกัดด้วยปัจจัยทางธุรกิจ แต่ยังคงมีการดำเนินกิจการแบบดั้งเดิมคือทำกิจการกันเองในครอบครัว แต่ในยุคปัจจุบันของการค้าขาย เมืองไทยมีการนำร้านค้าที่มีการดำเนินกิจการแบบชาติตะวันตกเข้ามา ยุคใหม่ของวงการค้าขายจึงเปลี่ยนไป หรือที่เรียกว่า “ยุคโมเดิร์นเทรด” โดยลักษณะสำคัญของยุคโมเดิร์นเทรดคือการนำเอาเทคโนโลยีสมัยใหม่ เข้ามาช่วยดำเนินกิจการและอำนวยความสะดวกให้กับลูกค้า อีกทั้งยังมีราคาสินค้า รายการส่งเสริมการขาย (Promotion) ที่ดึงดูดผู้บริโภคเป็นอย่างดี จึงส่งผลให้ร้านค้าส่งแบบดั้งเดิมจะต้องปรับตัวให้เท่ททันกับยุคสมัย มิเช่นนั้นกิจการอาจจะไม่รอดในยุคสมัยใหม่ที่เปลี่ยนแปลงและพัฒนาไปตลอดเวลา ถึงแม้ร้านสินชัยจะเป็นร้านค้าส่งแบบดั้งเดิมแต่ก็มีการพัฒนาตนเองตลอดเวลา จนเป็นธุรกิจค้าส่งแบบโมเดิร์นเทรด อีกทั้งยังมีการสื่อสารการตลาดในแนวคิด (Concept) คือ “การเอาใจใส่ลูกค้า” โดยร้านสินชัยสื่อสารผ่านเครื่องมือการสื่อสารการตลาด 7 เครื่องมือ ได้แก่ 1) การโฆษณา 2) การประชาสัมพันธ์ 3) การส่งเสริมการขาย 4) การขายโดยพนักงาน 5) การตลาดทางตรง 6) การตลาดโดยใช้อินเตอร์เน็ต 7) การบริหารลูกค้าสัมพันธ์ ในการใช้เครื่องมือการสื่อสารการตลาดของร้านสินชัยดังกล่าวนั้นมุ่งเน้นความสม่ำเสมอเพื่อให้เกิดความพึงพอใจสูงสุดต่อลูกค้า ถึงแม้ร้านสินชัยจะเป็นร้านค้าส่งที่มีจุดเริ่มต้นเป็นร้านค้าแบบดั้งเดิม แต่มีการพัฒนาเรื่องการสื่อสารการตลาดควบคู่ไปกับการพัฒนาเทคโนโลยี ใหม่ ๆ ซึ่งเป็นปัจจัยเกื้อหนุนกันให้ร้านสินชัยสามารถดำเนินกิจการได้ต่อไป แม้ยุคโมเดิร์นเทรดจะเข้ามามีผลกระทบก็ตาม
This is a qualitative research, this research aims to study the marketing communications and the selection of marketing communications tools of the wholesale business in the era of modern trade by in-depth interview, Sinchai Partnership. The results showed that Sinchai began as a traditional store. Nowadays, there are many stores, which are operated as western-style in Thailand. That’s why the new era of the trade has changed to the era of modern trade. The main characteristics of the modern trade is to bring new technologies to help run the business, to facilitate the consumers and to attract consumers by various promotions. That’s the reason why the traditional stores have to be adapted and developed. Otherwise, they might not be able to survive in the era of modern trade. Even though Sinchai is just a traditional store, it was always developed and run as a modern wholesale store. Its marketing communication concept is “the customer care”. Sinchai communicates through 7 marketing communication tools as follows: 1) Advertising 2) Public relations 3) Promotion 4) Salesman 5) Direct Marketing 6) Internet Marketing 7) Customer Relationship Management. Sinchai consistently focuses to achieve customers’ satisfactions. Sinchai is now a wholesale store and always develops the marketing communications in parallel with the new technologies which is formerly begun as a traditional store. Although the modern trade will be affected, there are 7 marketing communication tools above to help support Sinchai to operate and continue running the business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1248
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
arunrod_sirip.pdf5.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback