DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1223

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในงานแสดงสินค้าของประชากรในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors influencing decision to purchase goods at exhibition of consumers in Bangkok
Authors: ธนัท สุขวัฒนาวิทย์
Keywords: ส่วนผสมทางการตลาด
แบรนด์
ทัศนคติ
การตัดสินใจซื้อ
งานแสดงสินค้า
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ได้ศึกษาตัวแปรอิสระ คือ ปัจจัยด้านส่วนผสมทางการตลาด ปัจจัยด้านแบรนด์และปัจจัยด้านทัศนคติ ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อสินค้าในงานแสดงสินค้าในกรุงเทพมหานคร กำหนดกลุ่มตัวอย่างโดยการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย และใช้จำนวน 400 คนซึ่งจำนวนนี้ได้จากการใช้ตารางสำเร็จรูปของ Yamane (1967) การแจกแบบสอบถามเพื่อรวบรวมข้อมูล วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regressions) ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 21 – 30 ปี สถานภาพสมรส มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ ต่อเดือนเฉลี่ยที่ระดับ 15,001 - 30,000 บาท ผู้ที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อสินค้ามากที่สุด คือ ครอบครัว ส่วนใหญ่ไปงานแสดงสินค้ากับ คู่สมรส/ แฟน ไปงานแสดงสินค้าที่อิมแพ็คเมืองทองธานีมากที่สุด ปัจจัยด้านส่วนผสมทางการตลาด แบรนด์ ทัศนคติ และการตัดสินใจซื้อมีระดับความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับความสำคัญมาก ผลจากการทดสอบสมมุติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนผสมการตลาด และแบรนด์ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในงานแสดงสินค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The research studies independent variables which are marketing mix, brand, and attitude. The dependent variable is decision to purchase goods at exhibition of consumers in Bangkok. The sample group consists of 400 people from Yamane (1967)’s table via simple random sampling. Questionnaires were used to gather information. The statistical methods were frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The results found that most of the respondents are female, aged between 21-30 years old, with married marital status, have bachelor’s degree, work as employee of private company, have salary between 15,001-30,000 baths. The most important person influencing their decision to purchase goods at exhibition is family. Most of them went to the exhibition with their spouse or their love one. Most of them go to the exhibition at IMPACT muang thong thani. Marketing mix, brand, attitude, and decision to purchase are at the high level. The hypothesis testing found that marketing mix and brand affect to decision to purchase goods at exhibition at the significant level of .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1223
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tanut.sukw.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback