DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1171

Title: ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีต่อชิเคด้า มาร์เก็ต ในอำเภอหัวหิน จังหวัดประจวบคีรีขันธ์
Other Titles: Thai tourist satisfaction towards Cicada Market in Hua Hin District, Prachuapkhiri Khan Province
Authors: ชลันดา ใกล้ชิด
Keywords: ระดับความพึงพอใจ
พฤติกรรมการท่องเที่ยว
ส่วนประสมทางการตลาด (4Ps)
ซิเคด้า มาร์เก็ต
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว และเพื่อศึกษาเปรียบเทียบระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวซิเคด้า มาร์เก็ต ในอำเภอ หัวหิน จังหวัดประจวบคีรีขันธ์ จำแนกตามลักษณะส่วนบุคคล และพฤติกรรมการท่องเที่ยว โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.879 และนำแบบสอบถามไปแจกกับนักท่องเที่ยวชาวไทยที่เดินทางมาท่องเที่ยว ซิเคด้า มาร์เก็ต จำนวน 250 คน และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือสถิติพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานได้แก่ การวิเคราะห์ความแปรปรวน ทางเดียว และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย พบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เดินทางมาท่องเที่ยว ซิเคด้า มาร์เก็ต ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 – 30 ปี มีสถานภาพสมรส ส่วนใหญ่ประกอบอาชีพข้าราชการ/ พนักงานรัฐวิสาหกิจ มีระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี และมีรายได้ต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท พฤติกรรมการท่องเที่ยว พบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยส่วนใหญ่มีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อสินค้าและบริการระหว่าง 501 – 1,000 บาท มีผู้ร่วมเดินทางมาท่องเที่ยวคือครอบครัว/ ญาติ และยานพาหนะที่ใช้ในการเดินทางมาท่องเที่ยว ใช้รถยนต์ส่วนตัว นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เดินทางมาท่องเที่ยวส่วนใหญ่มีระดับความพึงพอใจต่อซิเคด้า มาร์เก็ต จำแนกตามส่วนประสมทางการตลาด(4Ps) ด้านการส่งเสริมการตลาดสูงที่สุด รองลงมาคือด้านสถานที่ ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ และด้านราคา ตามลำดับ
The objectives of this research were to study and compare satisfaction levels of Thai tourists towards Cicada Market in Hua Hin District of Prachuap Khiri Khan Province. The information was classified according to personal characteristics and travel behaviors. The questionnaire was used as a tool to collect data. The validity and reliability of the content were measured among 30 participants by using Cronbach’s Alpha Reliability Test. The test score was at 0.879. In addition, 250 tourists who visited Cicada Market were asked to fill out the questionnaire. Two types of statistics–descriptive and inferential statistics–were used in this research. Descriptive statistics used were frequency, percentage, means and standard deviation. The inferential statistics used includes one-way analysis of variance and compare means. The results revealed that the majority of Thai tourists who came to Cicada Market were married women aged between 21 and 30. Most of them were government officers or state enterprise personnel. Most did not obtain a bachelor’s degree and their monthly incomes were between 10,001 and 20,000 baht. For travel behaviors, most Thai tourists spent their money on products and services between 501 and 1,000 baht. Most of them came to the market with family or relatives and used private vehicles. When classified by 4Ps of marketing, levels of Thai tourist satisfaction towards Cicada Market were as follows. The marketing promotion was at the highest level, followed by location, products and services, and prices respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): ณัฐนุช วณิชย์กุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1171
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Chalanda_Kaic.pdf2.34 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback