DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1055

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียม
Other Titles: Factors Affecting Condominium Buying Decisions of Consumers
Authors: ธงชัย ชูสุ่น
Keywords: คอนโดมิเนียม
ส่วนประสมทางการตลาด
ชื่อเสียงและภาพลักษณ์
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่ผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมเพื่อทำการศึกษาถึงปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ปัจจัยชื่อเสียงและภาพลักษณ์ โดยใช้การเก็บแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน และวิธีทางสถิติ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression) ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุต่ำกว่า 25 ปี เป็นนักศึกษา สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 3-4 คน มีรายได้เฉลี่ย 20,001-40,000 บาท มีที่อยู่อาศัยเดิม คือ อพาร์ทเมนท์/แมนชั่น มีงบประมาณในการซื้อคอนโดมิเนียมอยู่ที่ 1.51-2 ล้านบาท ต้องการพื้นที่ใช้สอย 31-40 ตารางเมตร มีแหล่งที่ใช้ในการค้นข้อมูล คือ อินเตอรร์เน็ต ระยะเวลาที่ใช้ตัดสินใจซื้อหลังจากเยี่ยมชม 1-3 เดือน มีผู้ที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อ คือ บิดา-มารดา/ญาติพี่น้อง ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ ความสะดวกในการเดินทางมี่ค่าเฉลี่ย 4.85 ปัจจัยด้านชื่อเสียงและภาพลักษณ์โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ มั่นใจในชื่อเสียงของบริษัทมีค่าเฉลี่ย 4.31 ปัจจัยด้านการตัดสินใจโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมเพราะขนาดพื้นที่ใช้สอยและการจัดวางตำแหน่งของห้องมีค่าเฉลี่ย 4.57 ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด และปัจจัยด้านชื่อเสียงและภาพลักษณ์มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมที่ระดับนัยสำคัญ .05
The research Factors Affecting Condominium Buying Decisions of Consumers. for the study of the marketing mix. The reputation and image Collected using a questionnaire to collect data from a sample of 400 persons and statistical methods including percentage, mean and standard deviation. And multiple regression analysis (Multiple Regression) The results from study found that the majority are female. Under 25 years old, single, a student with a bachelor's degree or equivalent. The number of members in a family of 3-4 people with average income. 20,001-40,000 baht a former residence is an apartment / mansion. Have the budget to buy a condominium in the 1.51 to 2 million baht 31-40 square meters living space requirements are sources for information on the Internet great time to buy after a 1-3 month visit. influential in the purchase decision is the father - mother / relatives. Their overall marketing mix factors at the most. The item with the highest average is the ease of travel has 4.85 average overall reputation and image factor was high. The item with the highest average is confident in the company's reputation has been decided by an average factor of 4.31 is included in the highest level. The item with the highest average. The decision to purchase a condominium because the room size and layout of rooms, with an average of 4.57 The results of hypothesis testing showed that the marketing mix. And the reputation and image factors affecting the decision to buy a condominium at a significant level. 05
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1055
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thongchai.choo.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback