DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/914
|
Title: | ประเภทของพนักงานและแรงจูงใจ ที่มีผลกระทบต่อความรับผิดชอบในการปฏิบัติงานของพนักงาน Internet call center |
Other Titles: | Type of employees and motivation affecting work productivity of Internet call center staff |
Authors: | เพียงฤทัย ดงสันเทียะ |
Keywords: | แรงจูงใจของพนักงาน พนักงานรับโทรศัพท์ ความรับผิดชอบในการปฏิบัติงาน Internet Call Center |
Issue Date: | 2555 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์คือเพื่อศึกษาอิทธิพลของประเภทของพนักงานและแรงจูงใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน Internet Call Center ของบริษัทผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ตที่มีต่อความรับผิดชอบในการปฏิบัติงาน
ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นพนักงาน Internet Call Center จำนวน 206 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งชั้นภูมิ (Stratified Sampling) ได้เป็น 2 กลุ่ม คือ กลุ่มพนักงานประจำ และ พนักงานสัญญาจ้าง และ เลือกตัวอย่างของแต่ละกลุ่มโดยใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเป็นระบบ (Systematic Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต (Mean) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้น (Linear Regression Model)
ในรูปแบบการวิเคราะห์ความถดถอยแบบพหุคูณ (Multiple Regression) วิธี Enter
ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบ สอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ศึกษาระดับปริญญาตรี อายุงาน 1-3 ปี มีรายได้ต่อเดือน 15,001-20,000 บาท และส่วนใหญ่เป็นพนักงานประจำ และภาพรวมของแรงจูงใจในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับปานกลาง เมื่อพิจารณาด้านปัจจัยอนามัย พบว่า พนักงานมีแรงจูงใจในด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงานมากที่สุด สำหรับด้านปัจจัยจูงใจ พบว่า พนักงานมีแรงจูงใจในด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงานมากที่สุด ส่วน ภาพรวมของความรับผิดชอบในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับมาก
ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ประเภทของพนักงาน ไม่มีอิทธิพลต่อความรับผิดชอบในการปฏิบัติงานของพนักงาน Internet Call Center ในขณะที่แรงจูงใจในการปฏิบัติงาน มีอิทธิพลต่อความรับผิดชอบในการปฏิบัติงานของพนักงาน Internet Call Center อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objective of the study was to study the influence of type of employees and
motivation of internet call center staff on their work productivity at an internet service provider.
The sample group in this study was 206 internet call center staff, selected by using the
stratified sampling method. They were divided into two groups: full-time and contract staff.
Systematic sampling method was used to select the participants in each group. Questionnaires
were used as the data collection tool. The statistical data analysis was conducted by using
descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation, and the inferential statistics
including Linear Regression Model and Multiple Regression Analysis.
The results of the study showed that most participants were female, full-time staff, had
a bachelor's degree, had worked at the company for1-3 years, and a monthly salary of
THB15,001-20,000. Overall motivation was medium. When considering both the motivator and
hygiene factors, it was found that the participants had the highest level of motivation regarding
their relationship with colleagues. Their overall work productivity was also high.
The hypothesis testing result revealed that the type of employees had no effect on the
work productivity of the internet call center staff, while the work motivation did, with a statistical
significance of 0.05. |
Description: | การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2554 |
Subjects: | พนักงานรับโทรศัพท์--ไทย--วิจัย ศูนย์ตอบรับโทรศัพท์--ไทย--วิจัย แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์--ไทย--วิจัย การจูงใจในการทำงาน--ไทย--วิจัย การบริหารงานบุคคล--ไทย--วิจัย |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/914 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|