DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/444

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด
Other Titles: Factors affecting satisfaction in the performance of the employees Bangkok Resource Center CO., Ltd.
Authors: ศุภกิตต์ กิจประพฤทธิ์กุล
Keywords: บริษัทแบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์
การปฏิบัติงานของพนักงาน
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด 2. เพื่อนำข้อมูลที่ได้มาใช้ในการปรับปรุงระบบการสร้างแรงจูงใจในการปฏิบัติงาน ให้กับพนักงานของบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากพนักงานที่ปฏิบัติงานในบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็น เตอร์ จำกัด โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบโดยสะดวก จำนวน 97 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ใน การศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.5 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของ เนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า พนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มี อายุระหว่าง 18-25 ปี มีระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี พนักงานส่วนใหญ่มีประสบการณ์ ทำงานน้อยกว่าหรือเท่ากับ 2 ปี โดยมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000 – 15,000 บาท ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยจูงใจที่มีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ อยู่ในระดับปานกลาง ปานกลาง ปานกลาง ปานกลาง ปานกลาง มาก และ ปานกลาง มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.77 , 2.78 , 3.24 , 2.72 , 2.86 , 3.51 และ 2.84 โดยสามารถ แยกเป็นรายตัวแปรได้ ดังนี้ ด้านการยอมรับนับถือโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.77) ด้านความก้าวหน้า โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.78) ด้านลักษณะงาน โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.24) ด้านเงินเดือน โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.72) ด้านความมั่นคงในงาน โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.86) ด้านสภาพการทำงาน โดยรวมอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.51) ด้านนโยบายบริษัทและการ บริหารงานโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.84) สำหรับค่าความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยจูงใจกับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของ พนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ซึ่งสามารถจำแนกความสัมพันธ์รายตัวแปรได้ ดังนี้ ด้านการยอมรับนับถือ มีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ใน ทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง ด้านความก้าวหน้ามีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจในการ ปฏิบัติงานของพนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่ง มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง และด้านลักษณะงาน มีความสัมพันธ์ต่อความ พึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญ ทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง สำหรับค่าความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยค้ำจุนกับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของ พนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ซึ่งสามารถจำแนกความสัมพันธ์รายตัวแปรได้ ดังนี้ ด้านเงินเดือน มีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ในทิศทาง เดียวกันในระดับปานกลาง ด้านความมั่นคงในงาน มีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจในการ ปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง ด้านสภาพการทำงาน มีความสัมพันธ์ต่อ ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับ นัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับต่ำ และ ด้านนโยบายและการ บริหารงานมีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานบริษัท แบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์ จำกัด ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 ซึ่งมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปาน กลาง
The purpose of this research is 1. To study the factors affecting satisfaction in the performance of the Bangkok Resources Center Company Limited. 2. The data collection were used to improve the motivation of the employees of the Bangkok Resources Center Company Limited. The sample selection used in this research is the employees who worked at Bangkok Resources Center Co. Ltd. by random method amount 97 respondents. To surveying by use questionnaire which reliability equal to 0.5 and check the accuracy of the content experts. The statistics used to analyze the primary data descriptive statistics including percentages, mean and standard deviation. The results showed that most of employees in Bangkok Resources Center Company Limited. is female. Aged between 18-25 years of graduated education. Most employees have experienced less than or equal to 2 years, with average revenue per month 10,000 to 15,000 baht The results showed that the motivation factors that influence satisfaction of the employees at Bangkok Resources Center Company Limited in moderate moderate moderate moderate moderate moderate with a mean of 2.77, 2.78, 3.24, 2.72,. 2.86, 3.51 and 2.84 which can be classified by the following variables the average of respectation at the middle level (Mean = 2.77) The average of progression at the middle level (Mean = 2.78) The average of job characteristic at the middle level (Mean = 3.24) The average of salary at the middle level (Mean = 2.72) The average of job stability at the middle level (Mean = 2.86) The average of workplace environment at the high level (Mean = 3.51) and The average of company policy and management at the middle level (Mean = 2.84). For the relationship between motivation and satisfaction in the performance of the employees at Bangkok Resources Center Company Limited. which can be classified by the following relationship and respected. Relationship satisfaction in the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at the limit of statistical significance 0.01, which is associated in the same medium. The progression are related to job satisfaction in the performance of the employee in Bangkok Resources Center Company Limited. at 0.01 which was statistically correlated. In the job characteristic Relationship satisfaction in the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at the limit of statistical significance 0.01, which is associated in the same medium. For the relationship between reinforcement and satisfaction in the performance of the Bangkok Resources Center Company Limited.,\ which can be classified by the following relationship. The salary. Relationship satisfaction in the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at the limit of statistical significance 0.01, which is associated in the same medium. The job stability. Relationship satisfaction in the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at the limit of statistical significance 0.01, which is associated in the same medium. The workplace environment. Relationship satisfaction in the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at a significant level of 0.01, which is associated in the same direction in the low-level and the company policy and management relating to safety satisfaction with the performance of the employees in Bangkok Resources Center Company Limited. at 0.01 which is significantly correlated in the same medium.
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2553
Subjects: พนักงานบริษัท--ความพอใจในการทำงาน--การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจในการทำงาน--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
พนักงานบริษัท--การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจในการทำงาน--การศึกษาเฉพาะกรณี
บริษัทแบงคอก รีซอร์ส เซ็นเตอร์--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุภาวดี มิตรสมหวัง
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/444
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supakit_kijp.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback