DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5815

Title: การสร้างคุณค่าร่วมกันของลูกค้าและแบรนด์ในยุคดิจิทัล กรณีศึกษา ลูกอมครูเพ็ญศรี บริษัท โวป จำกัด
Other Titles: Customer co-reation marketing in digital era: The case study Krupensri Candy, Wope Co., Ltd.
Authors: สหพร ยี่ตันสี
Keywords: การสร้างคุณค่าร่วมกัน
ยุคดิจิทัล
ลูกอมครูเพ็ญศรี
บริษัท โวป จำกัด
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาการสร้างคุณค่าร่วมกันของแบรนด์ และลูกค้าภายใต้แนวคิด Customer Co-creation ในยุคของการสื่อสารการตลาดดิจิทัล ในเรื่องของการสร้างคุณค่าร่วมกันในยุคดิจิทัล กรณีศึกษา ลูกอมครูเพ็ญศรี บริษัท โวป จำกัด โดยมีวัตถุประสงค์ของงานวิจัย คือ 1) เพื่อศึกษาการสร้างคุณค่าร่วมกันของแบรนด์ลูกอมครูเพ็ญศรี บริษัท โวป จำกัด (WOPE Co., Ltd.) และ 2) เพื่อศึกษาองค์ประกอบของการสร้างคุณค่าร่วมกันของแบรนด์ลูกอมครูเพ็ญศรี บริษัท โวป จำกัด (WOPE Co., Ltd.) ผ่านแนวคิด และทฤษฎีที่มุ่งเน้นไปที่เรื่องของการสร้างคุณค่าร่วมกันของแบรนด์กับผู้บริโภค ผลการวิจัยพบว่าการสร้างคุณค่าร่วมกันนั้น มีการมุ่งเน้นไปที่เสียง หรือกระแสตอบรับจากของผู้บริโภค จนกลายเป็นการจุดประกายให้เกิดการสร้างคุณค่าร่วมกันนั่นก็คือแบรนด์ที่ผลิตสินค้าภายใต้ชื่อ “ลูกอมครูเพ็ญศรี” จนสามารถพัฒนาจากคาแรคเตอร์สู่การสร้างคุณค่าร่วมกันภายใต้แบรนด์ลูกอมครูเพ็ญศรี อย่างไรก็ตามในการศึกษาครั้งนี้ยังได้องค์ประกอบของการสร้างคุณค่าร่วมกันของแบรนด์ลูกอมครูเพ็ญศรีนั้นต้องมีการร่วมออกแบบ การทำงานร่วมกัน การแก้ไขข้อผิดพลาด การนำเสนอ เพื่อให้ได้มาซึ่งผลิตภัณฑ์ ลูกอมครูเพ็ญศรี รวมไปถึงแนวทางในการสร้างคุณค่าร่วมกัน ซึ่งการสร้างคุณค่าถูกคิดขึ้นมาจากความชอบของผู้บริโภคจนสามารถเข้าใจในทุกมิติภายใต้การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในยุคปัจจุบันนั่นเอง
This research studied on values sharedand between brands and customers under a concept of customer co-creation in the era of digital marketing communications by employing the case study of Kru Pensri's Candy, WOPE Company Limited. The objectives of the research were 1) to study the creation of shared value of the Kru Pensri candy brand, WOPE Co., Ltd. and 2) to study the elements of creating shared value of the brand, i.e.Kru Pensri Candy, WOPE Co., Ltd. through understanding concepts and theories regarding shared value between brands and customers. The results of the research found that creating shared value for the Kru Pensri's candy brand necessitated the voice or response from consumers. This helped spark shared valueunder the name "Kru Pensri Candy" through developing its characters. Moreover, the concepts of co-designing, co-collaborating, co-tinkering, and co-submitting were created as a model of shared value. The creation of value is considered from consumer preferences by understanding their multi-dimensions under digital marketing communications in the current.
Description: วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5815
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sahapon_yeet.pdf24.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback