DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4535

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี
Other Titles: Factors influencing decision on farm stay at Baan Klang Thung organics farm stay Kanchanaburi
Authors: ปทุมมา อินทร์อ่อน
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี 2) ศึกษาแรงจูงใจที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี และ 3) ศึกษาความคิดเห็นของลูกค้าที่ใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นลูกค้าชาวไทยที่ใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี โดยใช้โปรแกรม G*Power ได้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 207 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบสะดวก และผู้ให้ข้อมูลหลักจากการสัมภาษณ์เชิงลึกแบบไม่มีโครงสร้าง จำนวน 7 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสถิติทดสอบที ค่าสถิติทดสอบเอฟ วิเคราะห์รายคู่โดยใช้วิธีของ เชฟเฟ่ และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ลูกค้าที่ใช้บริการที่พักฟาร์มสเตย์ส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพสมรส ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว มีรายได้ 15,001-30,000 บาท ลูกค้าชาวไทยที่ใช้บริการที่พักฟาร์มสเตย์มีระดับความสำคัญ แรงจูงใจ ภาพรวมอยู่ในระดับมาก ด้านปัจจัยภายนอกมีค่าเฉลี่ยสูงสุด รองลงมาคือ ด้านปัจจัยภายใน และระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาดบริการ ภาพรวมอยู่ระดับปานกลาง ด้านด้านบุคลากร/พนักงานผู้ให้บริการมีค่าเฉลี่ยสูงสุด รองลงมาคือ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาดค่าเฉลี่ยต่ำสุด โดยปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านช่องทางจัดจำหน่าย และด้านบุคลากร มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักบ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์ จังหวัดกาญจนบุรี
This study aims to 1) study factors influencing the decision to use the service farm stay at Baan Klang Thung Organics Kanchanaburi 2) study the motivation that influences the decision to use the service farm stay at Baan Klang Thung Organics Kanchanaburi and 3) study opinions of customers who use the service farm stay at Baan Klang Thung Organics Kanchanaburi to service marketing mix. The samples used in this study were from Thai customers who used farm stay at Baan Klang Thung Organic Kanchanaburi by using G*Power, a sample of 207 people was obtained using a convenient random sampling method. The seven main informants from unstructured in-depth interviews analyzed, the data using descriptive statistics: frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test statistics, f-test statistics, Scheffe’s pair analysis and multiple correlation coefficients. The study found that most of the farm stay customers were female, age 21-30 years old, education with bachelor's degree, marital status, personal business, income 15,001-30,000 baht. Thai customers using farm stay accommodation were of great importance. The overall motivation is at a high level, the external factors were the highest average. Followed by internal factors and the level of importance of the service marketing mix the overall picture is moderate, personnel /service providers were the highest average, followed by price and marketing promotion, the lowest average by the mix factor in service marketing distribution channels and personnel influence the decision to use the service farm stay at Baan Klang Thung Organics Kanchanaburi.
Description: วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การท่องเที่ยวโดยชุมชน--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
ที่พักนักท่องเที่ยว--การศึกษาเฉพาะกรณี
บ้านกลางทุ่งออร์แกนิกฟาร์มสเตย์--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--วิทยานิพนธ์
Advisor(s): ดวงธิดา นันทาภิรัตน์
มณีเนตร วรชนะนันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4535
Appears in Collections:Theses
Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patumma_inor.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback