DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3564

Title: อิทธิพลของสื่อดิจิทัลทางการตลาดเพื่อการรับรู้คุณค่าความเป็นสถาบันการศึกษาและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน
Other Titles: The Influence of Digital Marketing Media on Perceived Institutional Value and Attitude Change Affecting Decision Making for Graduate Study at Private Universities
Authors: ทรงพล สุ่นตระกูล
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้ เพื่อวิเคราะห์ 1) อิทธิพลของสื่อดิจิทัลทางการตลาดที่ส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าความเป็นสถาบันการศึกษาและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติที่จะเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน 2) อิทธิพลของการรับรู้คุณค่าความเป็นสถาบันการศึกษาและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน และ 3) อิทธิพลของสื่อดิจิทัลทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้สนใจที่จะเข้าศึกษาต่อและผู้ที่กำลังศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษา ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 320 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามที่มีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ มีค่าความเที่ยงตรงของเนื้อหาเท่ากับ 0.93 และมีค่าความเชื่อมั่นรวมเท่ากับ 0.936 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยแบบง่ายและการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า สื่อดิจิทัลทางการตลาดส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าความเป็นสถาบันการศึกษาและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติที่จะเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน นอกจากนี้ยังพบว่า การรับรู้คุณค่าความเป็นสถาบันการศึกษาและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชน รวมทั้งยังพบอีกว่า สื่อดิจิทัลทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มหาวิทยาลัยเอกชนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purposes of this study were to analyze 1) the effect of digital marketing media on perceived institutional value and attitude change toward the graduate study at any private universities, 2) the effect of perceived institutional value and attitude change the graduate study on decision making for graduate study at any private universities, 3) the effect of digital marketing media on decision making for graduate study at any private universities. The purposive sampling was implemented to gather data from 320 samples who intended to study to graduate level and the present graduate students at any private universities. The questionnaire with the content validity of 0.93 and the reliability of 0.936 with the value was used for collecting data. The data analysis was conducted by using descriptive and inferential statistics including percentage, mean, standard deviation, together with simple and multiple regression analysis. The results were shown that 1) digital marketing media affected perceived institutional value and attitude change toward the further study of graduate level at any private universities, 2) perceived institutional value and attitude change decision making for graduate study affected decision to further a study of graduate level at any private universities, 3) digital marketing media affected decision making for graduate study at any private universities at the 0.05 level statistical significance.
Description: วิทยานิพนธ์ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
ธิปัตย์ โสตถิวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3564
Appears in Collections:Theses
Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
songpol_sunt.pdf4.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback