DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2455

Title: การศึกษาองค์ประกอบของความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษาในการสื่อสารผ่านเฟซบุ๊ก ที่มีต่อความภักดีและการบอกต่อ
Other Titles: Analysis of college students' components of consumer engagement in Facebook communication affecting (brand) loyalty and word-of-mouth
Authors: ปุณรภา ประดิษฐพงษ์
Keywords: ความผูกพันทุ่มเท
การสื่อสาร
เฟซบุ๊ก
ความภักดี
การบอกต่อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) ศึกษาองค์ประกอบของความผูกพันทุ่มเทระหว่างนักศึกษาคณะวิทยาการจัดการผ่านสื่อเฟซบุ๊กคณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา 2) ศึกษานโยบายการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ของคณะวิทยาการจัดการที่มีผลต่อการสร้างความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษาคณะวิทยาการจัดการผ่านสื่อเฟซบุ๊กคณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา และ 3) ศึกษาองค์ประกอบของความผูกพันทุ่มเทสร้างความภักดีหรือการบอกต่อของนักศึกษาคณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา โครงการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน ซึ่งการวิจัยเชิงปริมาณ ใช้การวิเคราะห์องค์ประกอบและการวิเคราะห์เส้นทาง ส่วนการวิจัยเชิงคุณภาพ ใช้การสัมภาษณ์เชิงลึก ผลการวิจัยพบว่า 1) องค์ประกอบของความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษา ประกอบด้วย การมีส่วนร่วม การมีปฏิสัมพันธ์ ความใกล้ชิด และอิทธิพล 2) การสื่อสารเชิงกลยุทธ์ของคณะวิทยาการจัดการ มีผลต่อการสร้างความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษา 3) องค์ประกอบความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษาคณะวิทยาการจัดการมีผลต่อความภักดี 4) องค์ประกอบความผูกพันทุ่มเทของนักศึกษาคณะวิทยาการจัดการมีผลต่อการบอกต่อ
The purposes of this research are 1) to study the components of customer engagement between the student and the Faculty of Management Science via the faculty of management science, Suan Sunandha Rajabhat University Facebook. 2) to study the strategic communication policy of the Faculty of Management Science which create the dedication from the students of the Faculty of Management Science via the faculty’s Facebook. and 3) to study the factor of customer engagement efforts that’s created “word of mount” from the sensation of loyalty for the Faculty of Management Science. This research is a mix method. Quantitative research is used to analysis the factor and path way. Qualitative research is used by in-depth interviews, it was found that 1) Involvement, Interaction, Intimacy, and influence are the four components of a customer engagement. 2) Strategic Communication by the Faculty of Management Science affects the customer engagement. 3) The commitment of the students of the Faculty of Management Science has a positive influence on the loyalty. 4) The commitment of the students of the Faculty of Management Science affects the word of mount.
Description: วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ความผูกพันต่อองค์การ
ความภาคภูมิใจในสถาบัน
ความภักดีของลูกค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
Advisor(s): มัลลิกา ผลอนันต์
สมเดช รุ่งศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2455
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
punrapha_prad.pdf4.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback