DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1250

Title: ปัจจัยและกระบวนการบริหารจัดการที่มีอิทธิพลต่อระดับความสำเร็จในการประกอบธุรกิจโรงแรมบูติกในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factor and management process affecting the success level of boutique hotels in Bangkok
Authors: อิศยา พัฒนภักดี
Keywords: โรงแรมบูติก
กระบวนการบริหารจัดการ
ปัจจัยความสำเร็จ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อระดับความสำเร็จของโรงแรมบูติกในเขตกรุงเทพมหานครจากมุมมองของผู้ใช้บริการ และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกระบวนการบริหารจัดการและระดับความสำเร็จในการประกอบธุรกิจโรงแรมบูติกในเขตกรุงเทพมหานครจากมุมมองของผู้ประกอบการ โดยใช้แบบสอบถามผู้ใช้บริการ จำนวน 400 คน และแบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์เชิงลึกผู้ประกอบการ จำนวน 13 คน ใช้สถิติการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ และสถิติวิเคราะห์ความสัมพันธ์ตลอดจนการสรุปประเด็นในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ในมุมมองของผู้ใช้บริการ ปัจจัยด้านการตลาด ปัจจัยด้านบุคลากร และปัจจัยด้านเทคโนโลยีสามารถพยากรณ์ความสำเร็จในการประกอบธุรกิจโรงแรมบูติกในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ได้ร้อยละ 33.8 ในขณะที่ผลการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ในมุมมองของผู้ประกอบการไม่พบว่ามีกระบวนการบริหารจัดการของผู้ประกอบการที่มีความสัมพันธ์กับระดับความสำเร็จในการประกอบธุรกิจโรงแรมบูติกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p > 0.05) ซึ่งอาจเกิดมาจากจำนวนผู้ประกอบการที่ตอบแบบสอบถาม อย่างไรก็ตาม เมื่อสัมภาษณ์ผู้ประกอบการรายคนยังพบว่า กระบวนการบริหารจัดการมีความสัมพันธ์เชื่อมโยงกับความสำเร็จของการประกอบธุรกิจโรงแรมบูติก
This study aimed to explore the factors affecting the success level of boutique hotels in Bangkok from the customer perspective and to ascertain the relationship between the management process and the success level of boutique hotels in Bangkok from the entrepreneur perspective. Questionnaires and interview questions were used to collect data from 400 boutique hotel customers and 13 entrepreneurs. Data were analyzed employing multiple regression analysis, Pearson correlation analysis and thematic summary. The results from customer perspective showed that marketing factor, personnel factor and technology factor could statistically significantly explain 33.8 percent of the variance in the success level of boutique hotels in Bangkok (p < 0.05). Unlike the statistical results from the entrepreneur perspective, the in-depth interview results of entrepreneurs supported that all 7 phases in the management process played an important role in the success level of boutique hotels in Bangkok.
Description: วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สมยศ วัฒนากมลชัย
สุชาดา เจริญพันธุ์ศิริกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1250
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
isaya_phat.pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback