DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/986

Title: ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้า FN FACTORY OUTLET
Other Titles: The Relationship and the Influence of Factors Affecting Repurchase Intention of Consumers of FN FACTORY OUTLET
Authors: วิไลวรรณ รัตนวิวัลย์
Keywords: ความผูกพันต่อร้านค้า
ความตื่นตัวในการซื้อสินค้า
ความเข้าใจในการซื้อสินค้า
ประสิทธิภาพของพนักงานและร้านค้า
ทักษะของพนักงาน
สินค้าของร้านค้า
ความตั้งใจซื้อซ้ำ บริษัท FN FACTORY OUTLET
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยจัดทำขึ้นเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลของปัจจัยด้านความผูกพันต่อร้านค้า ความตื่นตัวในการซื้อสินค้า ความเข้าใจในการซื้อสินค้า ประสิทธิภาพของพนักงานและร้านค้า ทักษะของพนักงาน และสินค้าของร้านค้า ที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้า FN FACTORY OUTLET โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey research) โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถาม จำนวน 500 ชุด จากลูกค้าที่ใช้บริการเลือกซื้อสินค้าใน FN FACTORY OUTLET และนำมาวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ซึ่งประกอบด้วย ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทำการทดสอบสมมติฐานโดยการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบ เพียร์สัน (Pearson Product-moment Correlation Coefficient) และวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis: MRA) ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้า FN FACTORY OUTLET คือ ปัจจัยด้านความผูกพันต่อร้านค้า (β = 0.283) ปัจจัยด้านสินค้าของร้านค้า (β = 0.204) ปัจจัยด้านประสิทธิภาพของพนักงานและร้านค้า (β = 0.146) ปัจจัยด้านความตื่นตัวในการซื้อสินค้า (β = 0.128) โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ส่วนปัจจัยด้านความเข้าใจในการซื้อสินค้า และปัจจัยด้านทักษะของพนักงาน ไม่มีอำนาจพยากรณ์ต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้า FN FACTORY OUTLET อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The researcher attempted to formulate an analytical model for studying the relationships and the influence of factors affecting repurchase intention of customer of FN FACTORY OUTLET. The author received 500 respondents who had intended or would intend to repurchase at FN FACTORY OUTLET. The data were analyzed using descriptive statistical tools such as means, modes, percentiles, and standard deviations. Testing of the hypothesis was done through Pearson Product-moment Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis: MRA. The researcher also found that the following factors were tested to be related to repurchase intention at FN FACTORY OUTLET at .01 level of significance: store engagement (β = 0.283), merchandise (β = 0.204), employee / store performance (β = 0.146), and shopping arousal (β = 0.128). The remaining factors engaged in this research, ought-to employee skills and shopping apprehension, were not found to be significant related to repurchase intention of customers of FN FACTORY OUTLET.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/986
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wilaiwan_ratt.pdf2.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback