DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of New Media & Design >
School of Communication Arts >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/863

Title: เครื่องมือการสื่อสารการตลาดแบบบูณาการที่ใช้ในการสร้างคุณค่าตราสินค้าของการค้าขายผ่านเครือข่ายสังคม กรณีศึกษา เอ็นโซโก
Other Titles: Integrated marketing communication effects to brand value of social commerce : case study "ENSOGO"
Authors: ภานุพงศ์ เหรียญกนกกุล
Keywords: การสื่อสารการตลาด
ตราสินค้า
เครือข่ายสังคม
เอ็นโซโก้
คุณค่าตราสินค้า
Social network
Social commerce
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ของเครื่องมือการสื่อสารการตลาดแบบบูรณา การที่ใช้ในการสร้างคุณค่าตราสินค้าของการค้าขายผ่านเครือข่ายสังคม กรณีศึกษา เอ็นโซโก โดย เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง 15 คน ที่มีคุณลักษณะเป็นผู้ใช้งานเครือข่าย สังคมออนไลน์ (Social Network) และรู้จักหรือเคยใช้บริการ เอ็นโซโกหรือการค้าขายผ่านเครือข่าย สังคม (Social Commerce) ทำการเก็บข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกในช่วงระหว่างเดือน มกราคม พ.ศ. 2555 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ แบบสัมภาษณ์ ซึ่งเป็นคำถามปลายเปิดโดยเปิดให้กลุ่ม ตัวอย่างสามารถแสดงความคิดเห็น ทัศนะคติและข้อเสนอแนะของตนเองได้ในมุมกว้าง โดย วิเคราะห์ข้อมูลและนำเสนอข้อมูลด้วยวิธีการวิเคราะห์เชิงบรรยาย (Descriptive Analysis) โดย เนื้อหาในการวิเคราะห์อยู่ภายใต้ปัจจัยการสร้างคุณค่าตราสินค้า 11 ด้าน คือ ความซื่อสัตย์ต่อตรา สินค้า การรับรู้ตราสินค้า การรับรู้คุณภาพ ภาพอ้างอิงถึงตราสินค้า ความแตกต่าง ความเกี่ยวข้อง เหมาะสม ความยินดีชื่นชม ความรู้สึกคุ้นเคย การมีตัวตน ผลประโยชน์ และความผูกพันธ์
The objective of this research is to study the relationship of Integrated Marketing Communication Tools use to built Brand Value of Social Commerce: Case Study “ENSOGO”. This research is base on Qualitative Research with 15 samples who are the social network user and know ENSOGO or have ever use ENSOGO. The data collection method is depth interview during January 2012 as. The interview is conducted with basic open-end question and let interviewee feel free to provide opinion, attitude and recommendation. Analytical statistic used in this study is descriptive analysis. The result shows that Integrated Marketing Communication effect to Brand Value in 11 factors: Brand Loyalty, Brand Awareness, Perceived Quality, Brand Association, Differentiation, Relevance, Esteem, Knowledge, Presence, Advatnage, and Relationship.
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2554
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
เครือข่ายสังคมออนไลน์--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
ชื่อตราผลิตภัณฑ์--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): อริชัย อรรคอุดม
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/863
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phanupong_rien.pdf4.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback