DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5520

Title: การเปรียบเทียบทัศนคติและความพร้อมใช้แพลตฟอร์ออนไลน์ของวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมของผู้ประกอบการประเภทอุตสาหกรรมอาหารในจังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: A comparative study of attitude and readiness to use online platforms of SMEs in food industry in Samut Prakarn Province
Authors: โยเฮ ศรุจ สุขเกษม
Keywords: ทัศนคติ
แพลตฟอร์มออไนลน์
ผู้ประกอบการอุตสาหกรรมอาหาร
วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบทัศนคติและความพร้อมใช้แพลตฟอร์มออนไลน์ระหว่างวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมของผู้ประกอบการประเภทอุตสาหกรรมอาหารในจังหวัดสมุทรปราการโดยใช้การสำรวจเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้เป็นเจ้าของหรือผู้จัดการวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมจำนวน 400 คน ที่ได้การสุ่มแบบสะดวกใช้สถิติเชิงพรรณนาในการวิเคราะห์ข้อมูลและใช้การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ยด้วยค่าสถิติ t ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลวิจัยพบว่า ผู้ประกอบธุรกิจขนาดกลางและขนาดย่อมมีทัศนคติต่อแพลตฟอร์มออนไลน์แตกต่างกัน มีความพร้อมใช้แพลตฟอร์มออนไลน์แตกต่างกัน และยังพบว่าผู้ประกอบธุรกิจการผลิตและการบริการมีความพร้อมใช้แพลตฟอร์มออนไลน์แตกต่างกัน
The objective of this research is to study and compare attitude towards online platforms and readiness to use online platforms of small and medium enterprises (SMEs) in food industry in Samut Prakarn province. Survey research, quantitative method, was utilized in the study. A questionnaire was used as the research tool in collecting data from 400 owners or managers of the SMEs as the research sample selected by mean of convenience sampling. Descriptive statistics were applied in data analysis and t-test mean difference analysis was used in testing the hypotheses at .05 significance level. Results reveals that small and medium enterprises have different attitude towards online platforms and different readiness to use online platforms. The hypothesis testing also finds that enterprises in food production have different readiness to use online platform from enterprises in food service sector.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: ผู้ประกอบการ
ความสำเร็จทางธุรกิจ
อุตสาหกรรมอาหาร
อุตสาหกรรมอาหาร -- การบริหาร
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5520
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yoheisarutt_suka.pdf4.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback