DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5505

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix factors affecting consumers' decision to buy instant coffee 3 in 1 powder in Bangkok
Authors: นพสิทธิ์ กลัดกระยาง
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
กาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวัน
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผง ทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จากแบบสอบถาม จำนวน 385 ชุด จากกลุ่มตัวอย่าง ผู้บริโภคกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันในเขตกรุงเทพมหานคร และใช้สถิติการทดสอบค่าที่เป็นอิสระต่อกัน (Independent t-test) และการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว (One-way ANOVA) และวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis: MRA) พบว่า ปัจจัยด้าน อายุ สถานภาพ การศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน มีระดับการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผง ทรีอินวัน ไม่แตกต่างกัน และปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวัน คือ ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
This research aims to compare the purchasing decision of 3 in 1 instant Coffee powder among consumers in Bangkok. Classified by demographic factors and to study the marketing mix factors affecting the decision to buy instant Coffee in 3 in 1 powder form among consumers in Bangkok from 385 Questionnaires from the sample group. Consumers of instant Coffee in the form of three-in-one powder in Bangkok and using independent t-test statistics and one-way ANOVA analysis and multiple regression analysis (MRA) found that factors of age, status, education and average monthly income There is a level of decision to buy instant Coffee in 3 in 1 powder form. no different and the factor affecting the decision to buy instant Coffee 3 in 1 powder is the price. and marketing promotion statistically significant at the .05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5505
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
noppasit_krad.pdf9.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback