DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5429

Title: การรับรู้ถึงประโยชน์ การออกแบบบรรจุภัณฑ์ การส่งเสริมการตลาด เอกลักษณ์ของแบรนด์ นวัตกรรมของผลิตภัณฑ์ และการบอกแบบปากต่อปากที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed สำหรับการผ่าตัดผ่านกล้องของบุคลากรทางการแพทย์ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Perceived benefits, packaging design, sales promotion, brand identity, product innovation and word of mouth affecting Conmed’s airseal device purchase decision for laparoscopic surgery of medical professionals in Bangkok and its Vicinity
Authors: สุธนิยา ธนะนู
Keywords: นวัตกรรมของผลิตภัณฑ์
การรับรู้ถึงประโยชน์
การส่งเสริมการตลาด
การบอกแบบปากต่อปาก
การออกแบบบรรจุภัณฑ์
เอกลักษณ์ของแบรนด์
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการรับรู้ถึงประโยชน์การออกแบบบรรจุภัณฑ์ การส่งเสริมการตลาด เอกลักษณ์ของแบรนด์ นวัตกรรมของผลิตภัณฑ์ และการบอกแบบปากต่อปากที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed สำหรับการผ่าตัดผ่านกล้องของบุคลากรทางการแพทย์ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบ รวมข้อมูลบุคลากรทางการแพทย์ที่เคยซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed จำนวน 150 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านนวัตกรรม ของผลิตภัณฑ์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed สำหรับการผ่าตัดผ่าน กล้องของบุคลากรทางการแพทย์ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑลมากที่สุด รองลงมาได้แก่ ปัจจัย ด้านการรับรู้ถึงประโยชน์ และปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดตามลำดับ ส่วนปัจจัยด้านการบอกแบบปากต่อปากมีผลเชิงลบต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed สำหรับการผ่าตัดผ่าน กล้องของบุคลากรทางการแพทย์ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ส่วนปัจจัยด้านการออกแบบบรรจุภัณฑ์และปัจจัยด้านเอกลักษณ์ของแบรนด์ไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องจ่ายแก๊สอัจฉริยะยี่ห้อ Conmed สำหรับการผ่าตัดผ่านกล้องของบุคลากรทางการแพทย์ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
The purpose of this research was to study the perceived benefits, packaging design, sales promotion, brand identity, product innovation and word of mouth affecting Conmed’s airseal device purchase decision for laparoscopic surgery of medical professionals in Bangkok and its vicinity. A questionnaire was used as a tool to collect data from 150 medical professionals who had purchased Conmed’s airseal device before. Multiple Regression analysis was implemented to test the hypothesis. The study found that the product innovation had the greatest impact on the decision to purchase Conmed’s airseal device for laparoscopic surgery among medical professionals in Bangkok and its vicinity followed by perceived benefits, and sales promotion, respectively. While word of mouth had a negative impact on the decision to purchase Conmed’s airseal device for laparoscopic surgery among medical professionals in Bangkok and its vicinity. While packaging design and brand Identity did not affect the decision to purchase a Conmed’s airseal device for laparoscopic surgery of medical professionals in Bangkok and its vicinity.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เวชภัณฑ์
ผลิตภัณฑ์ทางการแพทย์
นวัตกรรมทางการแพทย์
เทคโนโลยีทางการแพทย์
การตัด (ศัลยกรรม)
อุปกรณ์และเครื่องมือศัลยกรรม
ศัลยกรรมส่องกล้อง
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5429
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suthaniya_than.pdf9.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback