DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5310

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านอาหาร “A” ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positive influencing customers’ satisfaction of “A” restaurant in Bangkok
Authors: เมทินี วีรเมธากุล
Keywords: ความปลอดภัยของอาหาร
ภาพลักษณ์ของร้านอาหาร
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยความปลอดภัยของอาหาร ปัจจัยสุขภาพ ปัจจัยสิ่งแวดล้อม ปัจจัยสวัสดิภาพของสัตว์ ปัจจัยต้นกำเนิดในท้องถิ่น และปัจจัยภาพลักษณ์ของร้านอาหารที่มีต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านอาหาร “A” ในกรุงเทพมหานคร ซึ่งผู้วิจัยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 240 ราย ในช่วงเดือนตุลาคม 2560 และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุไม่เกิน 30 ปี สถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ซึ่งมีรายได้ต่อเดือน 30,001-40,000 บาท ทานอาหารที่ร้านอาหาร “A” จำนวน 1-2 คน และ 3-4 คน ต่อครั้ง ทานอาหารที่ร้านอาหาร “A” 1-2 ครั้ง/เดือน มีค่าใช้จ่ายอยู่ระหว่าง 501-1,000 บาท/ครั้ง รับประทานซี่โครงสะพานโค้งมากที่สุด เหตุผลที่จะแนะนำผู้อื่นให้มาใช้บริการที่ร้านคือ รสชาติอาหารอร่อย นอกจากนี้ยังมีเพียงปัจจัยความปลอดภัยของอาหาร และปัจจัยภาพลักษณ์ของร้านอาหารมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านอาหาร “A” อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The objective of the research was to study the positive influence of the factors of food safty, health fator, environment, animal welfare, local origin and restaurant images on customers’ satisfaction of “A” restaurant in Bangkok. The research was conducted with 240 participants during October 2022 in Bangkok. Multiple linear regression was used to analyze the data. The researcher found that most of the respondents were females and no more than 30 years old. Moreover, they were singles with bachelor’s degrees. They worked with private companies and had the average monthly income of 30,001-40,000 baht. They went to “A” restaurant around 1-2 persons and 3-4 persons and spent 501-1,000 baht per time per month. They liked to eat barbeqe pork spare ribs the most. The reason for recommending others to use the services at the restaurant was delicious food taste. In addition, it was found that only food safty and restaurant images had positive influence on customers’ satisfaction of “A” restaurant in Bangkok at the significant level of .01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: ร้านอาหาร
ร้านอาหาร -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านอาหาร -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการร้านอาหาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
การสื่อสารทางการตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5310
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
metinee_veer.pdf3.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback