DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5205

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจกับการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The relationship between motivation and viewer’s choice towards bodybuilding competition of Gen Y in Bangkok
Authors: ณัฐนันท์ อ่อนน้อม
Keywords: แรงจูงใจ
การเลือกรับชม
การแข่งขันกีฬาเพาะกาย
Gen Y
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจกับการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาแรงจูงใจในการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร 2) ศึกษาการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจกับพฤติกรรมการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกาย มีอายุช่วงระหว่าง 23–39 ปี อาศัยอยู่ ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 146 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่าย เพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient ผลการวิจัย พบว่า 1) แรงจูงใจในการเลือกรับชมของกลุ่มตัวอย่างโดยส่วนใหญ่คือ คุณภาพและมาตรฐานของการแข่งขันกีฬาเพาะกาย เนื่องจากมีนักกีฬาที่มีชื่อเสียงที่เข้าร่วมการแข่งขัน 2) การเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกาย กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับการ เลือกเปิดรับ เกี่ยวกับข้อมูลข่าวสารตารางกำหนดการแข่งขันกีฬาเพาะกายผ่านช่องทางออนไลน์ 3) แรงจูงใจมีความสัมพันธ์กับการเลือกรับชมการแข่งขันกีฬาเพาะกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
A study of the relationship between motivation and viewer’s choice towards bodybuilding competition of Gen Y in Bangkok. The objectives of study are 1) to study the motivation in viewer’s choice towards bodybuilding competition 2) to study viewer’s choice towards bodybuilding competition of Gen Y 3) to study the relationship between motivation and viewer’s choice towards bodybuilding competition of Gen Y in Bangkok. Samples were 146 who have watched bodybuilding competition, age between 23-39 years and live in Bangkok. The study used questionnaires as a tool for data collection. The data were analyzed by Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. The results revealed that 1) the motivation in viewer’s choice towards bodybuilding competition of respondents is quality and standard of the competition because there are an athlete’s participating in the competition 2) For viewer’s choice towards bodybuilding competition, the respondents focus on viewer’s exposure towards information, schedule of bodybuilding competitions through online channel. 3) There is a significant relationship between motivation and viewer’s choice towards bodybuilding competition of Gen Y in Bangkok. at 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5205
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattanun_onno.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback