DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5114

Title: ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของธุรกิจสื่อโฆษณาในช่วงยุคโควิด-19
Other Titles: Job satisfaction of advertising media business during COVID-19
Authors: ปาลทิวา โรหิตะศุน
Keywords: ความพึงพอใจ
การปฏิบัติงาน
ธุรกิจสื่อโฆษณา
โควิด-19
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาในเรื่องความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของธุรกิจสื่อโฆษณาในช่วงยุคโควิด-19 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาประชากรทั้งหมด ซึ่งเป็นพนักงานธุรกิจสื่อโฆษณาในประเทศไทยและมีจำนวนทั้งหมด 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือแบบสอบถามออนไลน์ผ่าน Google Form มีค่าความเชื่อมั่นรวมคือ 0.982 และมีการตรวจสอบความเที่ยงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลจากการศึกษาพบว่าปัจจัยด้านแรงจูงใจส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของธุรกิจสื่อโฆษณาในช่วงยุคโควิด-19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในส่วนของ ปัจจัยด้านภาวะผู้นำ และ ปัจจัยด้านความคาดหวังในการทำงานไม่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของธุรกิจสื่อโฆษณาในช่วงยุคโควิด-19
This research was conducted with the aim of studying the influences of Job Satisfaction of Advertising Media Business during COVID-19. The samples were used in the entire population study. which is an advertising media business employee in Thailand and has a total of 400 people. The instrument in the study was a questionnaire with a total reliability coefficient of 0.982 and a validity check of content from experts. The descriptive statistics on the analysis were mean and standard deviation. The inferential statistic was multiple regression analysis. The results indicated that Incentive Factors Affecting Performance Satisfaction of Advertising Media Business during COVID-19 at a statistically significant level of 0.05. However, Leadership Factor and Work Expectation Factor did not affect Satisfaction of Advertising Media Business during COVID-19.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การสื่อสารในองค์การ -- วิจัย
ความพอใจในการทำงาน -- วิจัย
โควิด-19 (โรค) -- แง่เศรษฐกิจ
โควิด-19 (โรค) -- แง่สังคม
การจัดการองค์การ
การทำงาน -- แง่จิตวิทยา -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พนักงานบริษัท -- ความพอใจในการทำงาน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5114
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
paltiwa_rohi.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback