DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5108

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้งานแอพพลิเคชันหาคู่ของทินเดอร์รูปแบบเสียค่าบริการ
Other Titles: Factor affecting the decision to use paid Tinder application
Authors: ณัฐริกา พฤทธิสาริกร
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
ทินเดอร์
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้งานแอพพลิเคชันหาคู่ของทินเดอร์รูปแบบเสียค่าบริการ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้ใช้งานทินเดอร์เพศหญิงในประเทศไทย จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บรวบรวมข้อมูล (Google Form) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา คือ ค่าเฉลี่ย (x ̅) ค่าร้อยละ(Percentage) และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-Way ANOVA) และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคุณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนมากมีอายุระหว่าง 24 – 30 ปี ระดับการศึกษาอยู่ที่ระดับปริญญาตรี และส่วนมากเป็นนักเรียนหรือนักศึกษา โดยมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน คือ 10,000 – 20,001 บาท ซึ่งกลุ่มตัวอย่างส่วนมากเพิ่งเริ่มใช้งานทินเดอร์ คือ มีระยะเวลาในการใช้งานต่ำกว่า 6 เดือน ปัจจุบันไม่ได้ใช้งานทินเดอร์รูปแบบเสียค่าบริการ และรูปแบบการทำงานที่ชื่นชอบ คือ สามารถกำหนดความชอบและความสนใจได้ ซึ่งจุดประสงค์ในการใช้งานคือการหาเพื่อนใหม่ มีระยะเวลาเฉลี่ยในการใช้ทินเดอร์ต่อวันน้อยกว่า 30 นาที และช่วงเวลาที่นิยมใช้งานคือ 18.01 – 22.00 น. โดยปัจจัยด้านอายุและรายได้ที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจที่แตกต่างกัน และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด 6Ps มีค่าเฉลี่ยโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีผลต่อการตัดสินใจใช้งานทินเดอร์รูปแบบเสียค่าบริการอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.05
The objectives of this research were to study factors affecting the decision to use paid Tinder application. The sample group was 400 female Tinder’s users. Data were collected by google form. The statistics used in the data analysis were descriptive statistics, mean (x ̅), Percentage (%), and Standard deviation (S.D.), and inferential statistics were One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis. The findings revealed that most of the respondents were 24-30 years old and held a bachelor's degree and most of them were students with an average monthly income of 10,000 - 20,001 baht. Most of the respondents just began using the Tinder application or were less than 6 months old. Currently, they do not use a paid Tinder application. The most popular feature was the ability to set preferences and interests. Its purpose was to make new friends. The Tinder application was used for fewer than 30 minutes each day on average. The most frequent usage period was between 18.01 - 22.00 p.m. Different age and income factors affected different decisions. The marketing mix factor 6P had a high overall average level. The hypothesis testing revealed that Products, Prices, Privacy and Promotion affected the decision to use paid Tinder application for female users significantly at the 0.05 statistical level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
คู่รัก
การเลือกคู่ครอง
สื่อสังคมออนไลน์
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5108
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Nattarika_phud.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback