DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4980
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมเพื่อส่งเสริมการออมระยะยาว (Super Saving Funds) ของพนักงานธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตรในจังหวัดปราจีนบุรี |
Other Titles: | Factors influencing investment decisions in super saving funds of employees of Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives in Prachinburi Province |
Authors: | พัฒนะพงศ์ พงศ์นคินทร์ |
Keywords: | ปัจจัยส่วนบุคคล ส่วนผสมทางการตลาด การตัดสินใจลงทุน Personal Factors Marketing Mix Investment Decision |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมเพื่อส่งเสริมการออมระยะยาว(Super Saving Funds) ของพนักงานธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตรในจังหวัดปราจีนบุรี วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับตัดสินใจลงทุนในกองทุนเพื่อส่งเสริมการออมระยะยาว และศึกษาปัจจัยส่วนผสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนเพื่อส่งเสริมการออมระยะยาวของพนักงานธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร จังหวัดปราจีนบุรี
วิธีการศึกษาครั้งนี้จะใช้ตัวแปรอิสระ คือ ปัจจัยส่วนบุคคล ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ย และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการขาย ตัวแปรตามคือ ตัดสินใจลงทุนในกองทุนเพื่อส่งเสริมการออมระยะยาว (Super Saving Funds) ของพนักงานธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตรในจังหวัดปราจีนบุรี รวบรวมข้อมูล โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มประชากรตัวอย่าง จำนวน 117 ราย และจะนำข้อมูลมาวิเคราะห์เชิงสถิติด้วยวิธีการหาค่าร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ t-Test, F-Test (ANOVA) และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศ อายุ ระดับการศึกษามีระดับการตัดสินใจลงทุนไม่แตกต่างกัน ส่วนปัจจัยส่วนบุคคลด้านสถานที่ทำงานและรายได้ต่อเดือน มีระดับการตัดสินใจลงทุนแตกต่างกัน ที่ค่า Sig 0.05 ส่วนปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อการตัดสินใจลงทุน ส่วนปัจจัยด้านราคา การจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการขายไม่มีผลต่อการตัดสินใจลงทุน Research on Factors Influencing Investment Decisions in Super Saving Funds of Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives in Prachinburi Province The objective of this study was to compare personal factors and investment decisions to promote long-term savings, and to study the factors of marketing mix that influence the investment decision of the Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives Employees' long-term savings promotion fund. Prachinburi Province
In this study, the independent variables were Personal factors consisted of gender, age, education level, average income, and marketing mix factors consisting of product, price, distribution. In terms of sales promotion, the dependent variable was the decision to invest in Super Saving Funds for employees of the Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives in Prachinburi Province. The data will be collected by using a questionnaire with a sample population of 117 people and the data will be analyzed statistically. Finding the percentage Standard deviation, t-Test analysis, F-Test (ANOVA) and multiple regression analysis.
The results showed that Personal factors in terms of gender, age, education level had no difference in investment decision making level. As for personal factors regarding workplace and monthly income. There were different investment decision levels at Sig 0.05. Product factors affect investment decisions. The price factor distribution and the promotion do not affect investment decisions. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | การออมกับการลงทุน กองทุนรวม -- ไทย การลงทุน -- ไทย กองทุนรวม -- การศึกษาเฉพาะกรณี ตลาดหลักทรัพย์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี หุ้นและการเล่นหุ้น -- การศึกษาเฉพาะกรณี |
Advisor(s): | ณัฎฐณิชา ณ นคร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4980 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|