DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4856

Title: ปัจจัยการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตยูโอบีในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Deciding factors of using UOB credit card in Bangkok
Authors: ปิยะณัฐ โชคประสพรวย
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
การรับรู้ถึงประโยชน์การใช้งาน
การรับรู้ถึงประโยชน์การใช้
การรับรู้ถึงการใช้งานง่าย
การตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยด้านการใช้เทคโนโลยีที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตยูโอบีในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ กลุ่มลูกค้าธนาคารยูโอบีในพื้นที่เขตสาทร เขตบางรัก เขตภาษีเจริญ จังหวัดกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คน จำแนกตามเขตในกรุงเทพมหานคร เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ปัจจัยและการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 31 - 40 ปี มีสถานภาพสมรส มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้ต่อเดือนที่ 30,000 - 45,000 บาท และประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยด้านการใช้เทคโนโลยีมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตยูโอบีในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
This study aimed to study the marketing mix factors and factors on the use of technology that influence UOB credit card used in Bangkok. The samples used in the study were UOB customers in the area of Sathorn, Bangrak, Phasi Charoen, Bangkok. Using a convenient sampling method of 400 people classified by the district in Bangkok. The tool used in the study was a questionnaire, the statistics used for data analysis were descriptive statistics as percentage, mean, standard deviation. The data were analyzed using factor analysis and multiple regression analysis. The study found that most of the samples were female, age between 31-40 years old, have a bachelor's degree and monthly income of 30,000 - 45,000 baht, work as a private company employee. The results of the hypothesis testing showed that marketing mix factors and technology utilization factors influence the decision to use a UOB credit card in Bangkok, at the statistical significance level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4856
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piyanut_chok.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback