DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4791

Title: ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors related to consumer decision making behavior credit cards of consumers in Bangkok
Authors: อภิชญา โกบุตร
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตัดสินใจ
บัตรเครดิต
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจะศึกษาปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่จะทำให้มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตรวจสอบจากผู้ทรงคุณวุฒิ ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.95 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน คือ Chi-Square ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม เพศชาย อายุ 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท พบว่าปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต
The objective of this study is to study demographic factors. and marketing mix factors that will related the consumer decision making behavior of credit card in Bangkok. By using a closed-ended questionnaire that was tested for confidence and content validity to collect data from consumers in Bangkok. A qualified person checks the validity of the content. The statistics used to analyze the preliminary data checked for the fidelity of the content by experts. By using a specific sampling method and using 400 samples. The tool used for this study was a questionnaire with a reliability of 0.95. The statistics used to analyze the initial data are Descriptive statistics, including percentage, mean, standard deviation. The inferential statistics were Chi-Square used to test the hypothesis at the significance level 0.05. Male respondents, age 21-30 years, with a bachelor's degree. Occupation of employees in private companies Average monthly income 15,001-30,000 baht found that demographic factors and marketing mix factors Correlated with credit card decision-making behavior.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4791
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apitchaya_kobu.pdf11.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback