DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4707

Title: แผนขยายธุรกิจร้านแสงทองโลหะกิจ
Other Titles: Business plan for Sang Thong Lohakich shop
Authors: วรธน เหล่าปิยกิตติกุล
Keywords: ความคุ้มค่าในการลงทุน
ความคงทน
ความหลากหลายของสินค้า
การเปรียบเทียบราคา
รางน้ำฝน
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการลงทุนขยายกิจการรางน้ำฝนในอนาคตและความเหมาะสมในการลงทุนศึกษาความคุ้มค่าในการลงทุนของธุรกิจและได้ศึกษาความต้องการของผู้บริโภคในพื้นที่บางละมุงและพื้นที่รอบข้างรวมถึงจังหวัดใกล้เคียง โดยการศึกษาครั้งนี้ได้ใช้แบบสัมภาษณ์ จำนวน 15 ชุด ในการสัมภาษณ์ลูกค้า และแบบสัมภาษณ์ จำนวน 2 ชุด ในการสัมภาษณ์คู่แข่ง การลงพื้นที่สัมภาษณ์ลูกค้าพบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่ตัดสินใจซื้อสินค้าจากวัสดุที่มีความทนทาน และแข็งแกร่งต่อสภาพอากาศต่าง ๆ ได้ โดยส่วนใหญ่ลูกค้าจะเลือกใช้รางน้ำฝนสแตนเลส 304 เนื่องจากเป็นเหล็กกล้าและสามารถป้องกันการเกิดสนิมได้ มีความยืดหยุ่นและคงทนสามารถป้องกันอุณหภูมิต่ำหรือสูงมากได้ โดยการเลือกซื้อสินค้าของลูกค้าส่วนใหญ่ตัดสินใจซื้อจากความคงทน ราคา และการบริการ 3 สิ่งนี้ เป็นสิ่งที่ลูกค้าเลือกตัดสินใจในการซื้อสินค้า ดังนั้นทางร้านจึงเลือกขายสินค้าหลายประเภท เพื่อเป็นทางเลือกให้ลูกค้าและสามารถเข้าถึงกลุ่มผู้บริโภคได้หลากหลายกลุ่ม เพื่อให้ตรงกับต้นทุนในการเลือกซื้อสินค้าของลูกค้า จากการลงพื้นที่สัมภาษณ์คู่แข่งพบว่า คู่แข่งบางเจ้านั้นยังคงใช้วัตถุดิบที่บางกว่าในการขึ้นรูปรางน้ำ ดังนั้นจะง่ายต่อการรั่วของรางน้ำได้ และสินค้ายังคงไม่มีความหลากหลาย จึงทำให้ลูกค้ามีทางเลือกน้อยในการเลือกซื้อสินค้า รวมถึงความยาวของรางน้ำยังคงมีความยาวที่จำกัดอยู่ จึงทำให้เกิดการต่อรางน้ำถี่ขึ้น การต่อรางน้ำถี่จะทำให้เกิดการรั่วไหลได้ง่าย ส่งผลให้ลูกค้ามีทางน้อยในการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้า และราคา บางเจ้ายังคงขายในราคาที่สูงจึงทำให้ลูกค้าเกิดการเปรียบเทียบราคาและจะเลือกซื้อสินค้าที่ราคาถูกกว่า แต่คุณภาพเท่า ๆ กัน หรือน้อยกว่าเล็กน้อย
The objectives of this research are to study the feasibility of investment of rain gutter (spout) in the future, the suitability of cost effectiveness in the business investment and the needs of consumers in Bang Lamung and nearby provinces. Interview with 15 customers as participants and with 2 business competitors were conducted. Based on the data collection, it was suggested that most customers have often decided to purchase the 304-stainless product which is resistant to rust, flexible and durable to fluctuated temperatures. Generally, most customers have decided to purchase the product of which has been determined by its durability, reasonable price and reliable after- sale service. The three elements remain features for a decision making of the customer. The various kinds of selective products available in the shop also would make satisfied customer in different cluster to visit the accessible shop like this. Based on the interview, some competitors usually use thinner materials to form the fabric during process causing water to leak out. More importantly, the variety of the required products is limited in options regarding its standardized length that is always to be welded with other parts resulting on the leak of rain more easily. To make matters worse, customers have simply accessed to any price comparison websites in order to check the lower price out from the higher price list but the same more or less quality of the similar products sold in the other shops.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4707
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
worathon_laop.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback