DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4651

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในอนาคตที่จะเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมของผู้บริโภคในพื้นที่เขตปทุมวัน กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively influencing future intentions in using board game café services of the consumers in Pathumwan district area in Bangkok
Authors: ศิริพร วุฒินาม
Keywords: อิทธิพลเชิงบวก
ความตั้งใจในอนาคต
ร้านบอร์ดเกม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านการรับรู้ด้านคุณภาพ ปัจจัยด้านคุณภาพการปฏิสัมพันธ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านสถานที่ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านผลลัพธ์ด้านคุณภาพ และปัจจัยทัศนคติด้านการปฏิสัมพันธ์ ที่มีผลต่อความตั้งใจในอนาคตที่จะเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมของผู้บริโภคในพื้นที่เขตปทุมวัน กรุงเทพมหานคร ซึ่งผู้วิจัยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 232 ราย ในช่วงเดือนตุลาคม 2562 และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุเฉลี่ย 26–30 ปี มีสถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน ซึ่งมีรายได้มากกว่า 30,000 บาทขึ้นไป สำหรับพฤติกรรมในการเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมนั้น ผู้ตอบแบบสอบถามมีความถี่ในการเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกม 1-2 ครั้ง/เดือน ซึ่งมีค่าใช้จ่ายในการเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมเฉลี่ยต่อครั้ง ประมาณ 101-200 บาท โดยระยะเวลาในการใช้บริการในร้านบอร์ดเกมเฉลี่ย 1-3 ชั่วโมง/ครั้ง บุคคลที่มีอิทธิพลมากที่สุดในการเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกม คือ เพื่อน และประเภทของบอร์ดเกมที่ชื่นชอบมากที่สุด คือ Strategy Games (เกมแนววางแผน) นอกจากนี้ยัง พบว่า มีเพียงปัจจัยด้านผลลัพธ์ด้านคุณภาพ (Outcome Quality) และปัจจัยทัศนคติด้านการปฏิสัมพันธ์ (Interaction Attitude) ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในอนาคตที่จะเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้นผู้ประกอบการธุรกิจร้านบอร์ดเกมจึงควรให้ความสำคัญกับปัจจัยด้านผลลัพธ์ด้านคุณภาพ และปัจจัยทัศนคติด้านการปฏิสัมพันธ์ เพื่อใช้ในการวางแผนและพัฒนากลยุทธ์เพื่อให้สามารถตอบสนองต่อความต้องการของผู้บริโภคในการเข้าใช้บริการร้านบอร์ดเกมได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
The objective of the research was to study the positive influence of the factors of perceived quality, interaction quality, price, place, promotion, outcome quality, and interaction attitude towards future Intentions in using Board Game Café services of consumers in Pathumwan District Area in Bangkok. The research was conducted with 232 participants at Board Game Café in Pathumwan District. The researcher found that most of the respondents of the questionnaire were males and between 26-30 years old. Moreover, they were singles with Bachelor’s Degrees. Most of them were private company’s employees with the average monthly income more than 30,000 baht per person. The research findings were revealed that an average frequency that the consumers used the Board Game Café service was 1-2 times per month. The average expenditure of each purchase was 101-200 baht and the average play time of each consumer was 1-3 hours per time. The findings also showed that friends were the major influencers for the consumers to use Board Game Café services. The most popular board game type was strategy games. In addition, it was found that only outcome quality and interaction attitude had positive influence on consumers’ future intentions in using Board Game Café services at the significance level of .01. Therefore, Board Game Café owners should emphasize on outcome quality and interaction attitude in order to plan and develop strategies for Board Game Café services according to the consumer expectation.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4651
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
siriporn_wuth.pdf4.36 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback