DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4364

Title: ความตระหนักรู้ในตราสินค้า ความสอดคล้องกับตนเอง ความเป็นเอกลักษณ์เฉพาะ สื่อสังคมออนไลน์ และความพึงพอใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำหอมแบรนด์เนมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand Consciousness, Self–congruence, Distinctiveness, Social Media and Satisfaction Affecting Purchase Decision of Brand Name Perfumes of Consumers in Bangkok
Authors: อัษฎาพร วงษ์พิพัฒน์พันธ์
Keywords: ความตระหนักรู้ในตราสินค้า
ความสอดคล้องกับตนเอง
ความเป็นเอกลักษณ์เฉพาะ
สื่อสังคมออนไลน์
ความพึงพอใจ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความตระหนักรู้ในตราสินค้า ความสอดคล้องกับตนเอง ความเป็นเอกลักษณ์เฉพาะ สื่อสังคมออนไลน์ และความพึงพอใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำหอม แบรนด์เนมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบ ความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่ซื้อและใช้น้ำหอม แบรนด์เนมและพักอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 250 คน สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบ สมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 21–30 ปี การศึกษา อยู่ในระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ย 30,000–40,000 บาท ส่วนใหญ่มีช่องทางการรับข้อมูลจากบล็อก (Blog) และมีการซื้อน้ำหอมราคาเฉลี่ย 2,001–2,500 บาท นอกจากนี้ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำหอมแบรนด์เนม ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ ความตระหนักรู้ใน ตราสินค้า ความเป็นเอกลักษณ์เฉพาะ สื่อสังคมออนไลน์ และความพึงพอใจ โดยร่วมกันพยากรณ์ การตัดสินใจซื้อน้ำหอมแบรนด์เนมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครได้ คิดเป็นร้อยละ 65.5 ในขณะที่ ปัจจัยความสอดคล้องกับตนเองไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำหอมแบรนด์เนมของผู้บริโภคใน กรุงเทพมหานคร
This research was aimed primarily to study the brand consciousness, self–congruence, distinctiveness, social media and satisfaction affecting purchase decision of brand name perfumes of consumers in Bangkok. Close-ended questionnaires were verified the reliability and content validity for data collection. The samples consisted of 250 online customers in Bangkok who bought and used brand name perfumes. Inferential statistics used in the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the majority of respondents were females between 21–30 years of age with educational background of bachelor’s degree. Most of them worked for private companies, earned an average monthly income between 30,000– 40,000 baht. They received the information from blog and spent 2,001–2,500 baht for buying a bottle of perfume. Additionally, the factors affecting purchase decision of brand name perfumes of consumers in Bangkok with statistically significant level at .05 were brand consciousness, distinctiveness, social media and satisfaction. These factors predicted the consumers’ purchase decision of brand name perfumes in Bangkok at 65.5%. However, distinctiveness did not affect purchase decision of brand name perfumes of consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4364
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
atsadaporn_wong.pdf4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback