DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3833

Title: ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลกับการให้บริการเรือที่พักอนันตรา ครูซ
Other Titles: The effectiveness of digital marketing communications for Anantara Cruises
Authors: ณัฐฑินี วิเศษชัยศิลป์
Keywords: สื่อดิจิทัล
ทริปล่องเรือแม่น้ำ
เรือที่พัก
ตลาดเฉพาะกลุ่ม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยอิสระเรื่องประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลกับการให้บริการ เรือที่พัก อนันตรา ครูซ (Anantara Cruise) เป็นการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) นำผลลัพธ์ ที่ได้จากการทำการทดลองที่มุ่งเน้นศึกษาเกี่ยวกับกลไกการทำงานของสื่อดิจิทัลเพื่อการสื่อสารการตลาดไปยังกลุ่มเป้าหมายที่มีความชัดเจนในเรื่องของกลุ่มเป้าหมายเฉพาะกลุ่มเพื่อหาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลตั้งแต่วันที่ 15 กันยายน - 31 ตุลาคม 2560 และเปรียบเทียบ กับการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลดั้งเดิมที่เคยทำไว้เมื่อ 5 ปีก่อน ในช่วงเวลาเดียวกัน คือ ตั้งแต่ 15 กันยายน - 31 ตุลาคม ของปี พ.ศ. 2559 - พ.ศ. 2555 โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการใช้ สื่อโฆษณาแบบดั้งเดิมศึกษารูปแบบการใช้สื่อโฆษณาแบบดิจิทัล และนำผลลัพธ์ที่ได้จากการใช้สื่อโฆษณาทั้งสองแบบมาเปรียบเทียบ และวิเคราะห์หาประสิทธิผลที่ได้ เพื่อใช้เป็นแนวทางการทำการตลาดให้กับเรือที่พักอนันตรา ครูซ ได้อย่างเหมาะสมและมีประสิทธิภาพ ผลการศึกษาพบว่าการใช้สื่อโฆษณาแบบดิจิทัลเพื่อทำการตลาด และวัดผลจากจำนวนรวมของการจองเรือที่พัก อนันตรา ครูซ ได้ผลลัพธ์เป็นยอดการจองที่มากกว่าการทำการตลาดแบบเดิม แม้เป็นการทำการทดลองช่วงสั้นเพียง 45 วัน เพราะเข้าถึงกลุ่มคนที่มีความสนใจ ในสินค้าหรือบริการอยู่แล้ว จึงส่งผลให้เกิดการตัดสินใจซื้อได้ง่ายกว่าการสื่อสารไปยังคนกลุ่มมากที่ไม่ทราบเลยว่าจะมีใครบ้างที่ ได้รับสาส์นจากสื่อโฆษณาที่นำเสนอและจะใช่กลุ่มเป้าหมายที่คาดไว้หรือไม่ ดังนี้จึงนำมาวิเคราะห์ได้ว่าการทำการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลเป็นวิธีการทำการตลาดที่ให้ผลลัพธ์เป็นอย่างดีสำหรับเรือที่พักอนันตรา ครูซ ซึ่งถือได้ว่าเป็นสินค้าและบริการแบบเฉพาะกลุ่ม (Niche Market) ที่มีกลุ่มเป้าหมายชัดเจน
This Independent Study is the experimental research method about The Effectiveness of Digital Marketing for Anantara Cruises whichmedia scope of work is when applying the right objective to the right target market in order to gain an effectiveness communication through digital from the start of 15 September – 31 October 2017. Compared to 5 years ago where marketing communication in digital during the same period from 15 September – 31 October 2016 were used for studying the traditional way of advertising through media. By studying the way of advertising through media in a digital way and bringing the results from both old traditional way and the new digital way, it is effective when using these types of advertising for the use of boat leisure in Anantara Cruises.It turns out that using the advertising through digital media for marketing and by having the results of the statistics of customer attending the Anantara Cruises, showing that advertising through digital media has been increasing more than the old traditional way although this result is from a short period of time concluding of 45 days. The results came from targeting the right audience that is already interested in this type of service which made it easier for them to buy more than targeting a general target market which will rarely see real results.As a result, advertising through digital marketing for this type of service for Anantara Cruises is perfect for the type of market particularly for Niche market.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3833
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattinee.wise.pdf4.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback