DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3766
|
Title: | แผนธุรกิจร้านจำหน่ายเสื้อผ้าสตรีผ่านสื่อออนไลน์ |
Other Titles: | Business Plan of Women's Clothing Online Shop |
Authors: | วรางค์ อ่อนจันทร์ |
Keywords: | ธุรกิจเสื้อผ้าสตรี สื่อออนไลน์ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจฉบับนี้ เพื่อวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ เพื่อใช้เป็นแนวทางในการจัดทำแผนกลยุทธ์สำหรับการดำเนินธุรกิจให้บรรลุเป้าหมาย โดยประเภทของแผนธุรกิจคือ แผนธุรกิจสำหรับธุรกิจเริ่มใหม่ (Start-up) ซึ่งดำเนินการเกี่ยวกับ ธุรกิจเสื้อผ้าสตรี จัดจำหน่ายผ่านช่องทางออนไลน์ ข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนได้จากการสำรวจความคิดเห็นจากผู้บริโภคที่มีความคุ้นเคยกับการซื้อเสื้อผ้าผ่านทางออนไลน์เป็นอย่างดี มีอายุระหว่าง 18 – 35 ปี เพศหญิง มีรายได้ตั้งแต่ 15,000 บาทขึ้นไป โดยใช้การสัมภาษณ์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ผลสรุปของแผนธุรกิจ พบว่าจุดแข็งที่สาคัญของธุรกิจ คือ การมีเอกลักษณ์ที่แตกต่าง และราคาเดียว สามารถจดจำได้ง่าย ในขณะที่ธุรกิจยังมีจุดอ่อนที่เป็นธุรกิจเปิดใหม่ จึงไม่เป็นที่รู้จัก ตลาดเสื้อผ้าแฟชั่นมีการเติบโตอย่างต่อเนื่อง ถือเป็นโอกาสที่เหมาะสมกับธุรกิจเสื้อผ้า อย่างไรก็ตามอุปสรรคที่พบคือ การมีคู่แข่งและสินค้าทดแทนเป็นจำนวนมาก
กลยุทธ์ที่ใช้ในการจัดทำแผนธุรกิจ ได้แก่ กลยุทธ์ทางด้านการจัดการทรัพยากรมนุษย์ เน้นการทำให้สภาพแวดล้อมภายในองค์กรเป็นแบบครอบครัว เพื่อสร้างความผ่อนคลายและความสบายใจในการทำงานร่วมกัน กลยุทธ์ทางการตลาด เน้นการสร้างความจดจำให้แก่ลูกค้า โดยเลือกสไตล์สินค้าที่เป็นเอกลักษณ์แตกต่างจากเสื้อผ้าตามสมัยนิยม และใช้การตั้งสินค้าราคาเดียวทั้งร้าน กลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน มีเงินลงทุนเริ่มต้น 610,000 บาท คาดว่าจะสามารถสร้างยอดขายในปีแรกได้ 1,800,000 บาท มีจุดคุ้มทุนที่ 544,186 บาทต่อปี อัตรากำไรส่วนเกิน 43% และจากการประเมินความคุ้มค่าในการลงทุน จะมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 116% และมีระยะเวลาคืนทุน 0.71 ปี The objective of this business plan was to analyze possibility of business as a guideline of creating business strategies for the achievement of business operations. The type of business plan is for start-up clothing business distributed through online channels. The information that was used in the preparation of the plan was the survey from women who are familiar with buying clothes through online as well. Female age between 18 - 35 years with monthly income from 15,000 baht or more. The interview was used as data collection methods to collect data.
This business plan provided the strength of the business is in different identities but in the same price, which could be recognized easily. The business still had weaknesses as unknown new entry business. The fashion market was constantly growing, it’s considered as an appropriate opportunity for the clothing business. However, the obstacles encountered are there are many competitors and replacement products.
The implemented business strategy included HR strategy which focused on integration of the environment as a family in order to create relaxation and comfort work environment, marketing strategy which creates recognition for customers by the unique product style and the same price strategy for all of products and financial strategies which was first invest in 610,000 baht, expected to generate sales in the first year of 1,800,000 baht. Break-even point was 544,186 baht per year and profit margin was 43%. Internal rate of return (IRR) was 116% and a payback period of 0.71 years, were demonstrated as well. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ เสื้อผ้าสตรี โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต ช่องทางการตลาด ธุรกิจใหม่ |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3766 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|